Webkamera

Sziszmo 2005 0615-0628

2005.06.30. 18:52

Sziasztok!

Most (2005.06.15-2005.06.28) voltunk Zakynthoson Tsilivi városban, Planos Apartmanba. Az Aeolus irodával utaztunk. Megpróbálok mindent leírni részletesen, mivel Magyarországon nincs lehetőség arra, hogy irodával kapcsolatos panaszokat, sérelmeket valahová bejelentse az ember, és kivizsgálás után orrukra koppintsanak.

Szóval. Elsőre egy szimpatikus, segítőkész irodával találkoztunk, az ottani alkalmazottak is nagyon segítőkészek voltak. Megkaptuk a levelet, mely szerint a busz reggel 4.20-kor a Hősök tere Műcsarnok melletti parkolóból indul (az Időkeréknél). Mondjuk, az meglepi volt, hogy az utolsó pillanatba tudtuk meg, hogy a busz Szlovákiából jön, nem innen indul. A levél szerint az indulás előtt 15-20 perccel kell, megjeleni. Ennek eleget is tettünk. Rajtunk kívül még 1 két gyermekes család várakozott. Ez kisé furcsa volt, de azt hittük, hogy szlovákokkal lesz tele a busz, meg vidéken még szállnak fel. Az idő telt és ránk virradt. Reggel 7.15 körül megjelentek magyarok és ők mutatták a levelet, hogy változás történt és telefonáltak is nekik, hogy reggel 7.45 körül indul a busz. (Persze, ahogy kinyitott az utazási iroda felhívtam őket. Nekik ált feljebb, hogy ők pedig mindenkit értesítettek. Mobil szám volt megadva, ami egész nap bekapcsolva van és a mai napig még postán sem jött meg az általuk állítólag küldött levél). A busz megjött. A szlovák sofőrökről csak annyit, hogy kivágta a csomagtartót, azt, uccu neki pakolj. Persze mindegyik szinte beszél magyarul, de meg nem szólalt volna. Az útról annyit, hogy általában egy ilyen hosszú útra a magyaroknál 3 sofőr szokott lenni, itt 2 volt. Hirdették, hogy üdítő, sör, víz kapható a buszon. Mivel már 4 órája vártuk a buszt, elégé kívántunk valami hideget kértünk is, mint kiderült nem lehetet azon a buszon venni semmit. A sofőrök úton útfélen eltévedtek. Pesten belül is, majd Kecskeméten bementek zsákutcákba, lezárt terülteken, de még Szegeden is a városba. A határon volt olyan, hogy a sofőrünk 1 üveg ásványvízzel próbálta lekenyerezni a vámost. A hü…

Az utaskísérő „jól képzett volt”. Azt, hogy mikor érünk határra, hol vagyunk,mikor állunk meg semmire nem tudta a választ.Volt, hogy 2 óránként megálltak a sofőrök miatt.A busz szó szerint lázongott.Többen voltunk magyarok,mint szlovákok,felkészülve a magyarokra sikerült megnéznünk egy pár jó kis szlovák filmet.Görögországba átérve, mint kiderült őrült nagy késésbe vagyunk és a kompunk 5 órakor elmegy, a következő csak este 10-kor indul. Az utaskísérőnek meg kellett állnia telefonkártyát vennie, hogy értesítse a kinti utaskísérőt, mivel erre sem futotta az irodának, hogy a mobilhoz hozzájáruljanak.Megspékelve az egész utat, vagy 7 órán keresztül nem állt meg a busz napközbe, hiába szóltak egy páran és ráadásul lekéstük az 5 órási kompot. Az iroda ilyeneken spórol, hogy Kecskemétig nem autópályán mentünk, mivel nem volt matricájuk, sokszor volt, hogy üresbe kitették a buszt és gurultunk. A komppal nem jött át velünk senki, kitesznek a kompnál, aztán elbúcsúznak tőled, majd őt valaki összeszed. Ott már tényleg vártak minket. Éjjel negyed 2-re értünk a szálláshelyre. Az utazási iroda, ha az utazás időpontjával variál, arra hivatkozik, hogy az első nap utazó nap, de könyörgöm ez már másnap volt, de persze az irodának erre most az volt a válasza, hogy mi az, hogy „utazónap”.

Tsilivibe voltunk. Mi voltunk az utolsók, akik kiszálltak, úgyhogy szinte minden szálláshelyet láttunk. A Lukas Apartman tényleg nagyon kint van a francba. A mienktől a part 10 perc volt a központ kb. 15 perc.

Mi Tsilivi Planos apartmanba voltunk, 4 fősbe. 2 szoba + erkély + étkező és konyha + fürdő. Nagyon szép és tágas. A 3 fősek kicsik és egy légtér az egész. Szörnyű. Általában családosak vannak és nagyon vékonyak a falak. Mi is belefutottunk egy ilyenbe, hogy kissé hangosabban partiztunk, nem vették jó néven. Tsilivibe különben általában idősek, családosok és párok vannak. Csendesebb, de azért elég pezsgő életű. A partja hosszú és homokos, állítom, hogy a nyaralóvárosok közül Tsilivinek van a legjobb strandja. Lassan mélyülő, sőt van egy jó kis sekély része, ami ideális gyerekeknek.

Tsilivibe a legjobb gyrosos. A Gyroland nevezetű hely. Ami a kétszintes áruház mellett van. Elvitelre is adnak. Délután 5-től pedig már vannak más főételek is. Annyira jó volt, hogy mi sehol máshol nem is ettünk abba a városba. A sziget tele van angollal. Tsilivibe még Mc Donalds is van. Ami zavaró, hogy mindenhol ráncigálnának be enni, stb.

Amit láttunk:

Zakynthos fővárosa: nagyon szép, helyes kis város. Van ott egy Spar ami, jó és nem messze a Lidl. Mi voltunk mindkettőbe. Tényleg jóval olcsóbbak.

Argassi: A hely igazából nem rossz, bár ez inkább csak bulira való. A városba pubokon, éttermeken, üzleteken, diszkón kívül semmi sincs. A partja pici és rémes. Lent voltunk hát iszonyú. A barátaink ott voltak június elején, ők inkább mindig elmentek más strandra.

Laganas, Kalamaki, Alykes: Ezeken gyorsan keresztül mentünk. Különben sokan Laganasba mennek, de a partja nem jobb Tsilivinél vagy Alykesnél.

Hajókirándulás: Mi nem voltunk, mivel már kaptunk róla infót, hogy sokszor csalódás. Kb. 200-an vannak egy ilyen hajón. Körbevisz a sziget körül. A Navaggio öbölről tudni kell, mivel nyílt résznél van, sokszor akkora a hullámzás, hogy nem állnak meg. Ezt elfelejtik mondani. A Kék barlangnál szintén hasonló a szitu.

A híres strandokról annyit, hogy szépek, de sok nagyon kicsi és zsúfolt.

Buszos kirándulás: Ezen voltunk. Elvisznek egy Kampi nevezetű faluba, hogy vásárolj, utána egy templomba. Azután jött a Monostor és az öböl. Az öböl gyönyörű. Persze megint egy kis vásárlás és evés és indulás a Kékbarlangokhoz. Ott, ha akarsz egy kis csónakkal bevisznek a Kékbarlangokhoz (7 EURO), hanem kávézol, stb. Mi bementünk,fantasztikus volt. Legvégén elvittek Alykes felé. Összességébe a busz szörnyű utakon megy, undorító ez az állandó vásárlási trakta, amikor ebbe az időbe belefért volna még Keri, meg hasonlók. Mindegyik irodának egyforma az ilyen útja.

Olimpia: Olimpia: 1 órás hajóúttal elvisznek az olimpiai romokhoz és múzeumhoz.

Autó és motorbérlés:

A legfontosabb csak olyan ember béreljen, aki jól vezet. Az utak nagyon keskenyek, sok helyen szakadéknál megy úgy, hogy nincs korlát. A görögök kocsival, motorral, busszal mindenhová bemennek fékezés nélkül. A kanyarok nagyon élesek és sokszor beláthatatlan, ha dudálást hall az ember, akkor jönnek vele szembe, húzódjon le.

Amire figyeljetek az önrész. Mivel sok a koccanás a külföldiek miatt, ezért olyat keresetek ahol lehet, hogy drágább a bérlés, de nincs önrész ( No Excess).

A sziget csodálatos és nagyon sokszínű. Az árak nem veszélyesek.

Sörök: általában 1 EURO fél liter

Üdítő: kis dobozos cola: 60 cent, ice tea: 80 cent

Kenyér: egy 40-50 dkg: 50 cent

Jégkrém: 80 centtől 1,8 Euroig

Érdemesebb a kis üdülőövezeteken is belül egy nagyobb üzletbe bemenni, ez mindenhol van, mert olcsóbbak.

Gyros: csirke: 1.80, disznó: 1.60, bárány: 2 ami a legfinomabb. Gyroland

Hamburger: 2 euro körül van, egy hatalmas adag sültkrumpli: 1.80 Gyroland

Mousakka: 5 Euro

Ami durva, hogy étterembe van ahol 3,5 egy sör, de több helyen csak 2,5 EURO.

Autókölcsönzés: 70-80 EURO

Buszos túra: 14-16 EURO, olimpia: 35 EURO, hajókirándulás: azt hiszem kb.: 20-25 EURO.

A buszos összekötetés a városok között rémes. Mindenhol először be kell menni Zakynthosba és onnan, megy tovább busz. Van, hogy 3-4 órán keresztül nincs járat. Fel teszek egy pontos menetrendet majd, mert az apartmanok többségébe még a régi van. Mi a zakynthosi buszpályaudvarról hoztunk el egy frisset.

Hazafelé út:

Most volt rá lehetőség, hogy hazafelé lehetet volna repülővel jönni. Mi ezt sajnos egy kisebb vagyon elvesztése miatt nem tudtuk kihasználni. A SkyEurope nagyobb gépet küldött és lehetőség volt 30 EURO/ fő befizetése után repcsivel hazajönni. Ezt a helyszínen kell kifizetni. Aki megy ki, azért vigyen tartalék pénzt, mivel gondolom nem ez lesz az egyetlen lehetőség. Ezt előre nem tudják kiszámolni, de az utaskísérő egyből szól a buszosoknak.

Mint mindenhol itt is reggel 9. 30-ig kell elhagyni az apartmant. Csomagszobát mindenhol biztosítanak.

Elvileg a repülősöknek 12.45-re kellett volna a transzfernek jönnie, de 1 óra késéssel érkezett meg a busz. Utaskísérőnket kérdeztük, ő csak annyit fűzött hozzá: „No Comment”.

Megkérdeztük, hogy a mi transzferünk időben jön e 14 órakor. Erre csak annyit mondott igen. Rá negyedóra múlva megjelenik egy görög taxis és mondja az utazási iroda nevét. Nem is értettük először, hogy mi van, aztán kiderült, mivel sokan elmentek a városból repülővel, így két taxival kivittek minket a komphoz. Ez azért esett jól az irodától, mert utaskísérőnk előtte negyedórával egy mukkot nem szólt erről a dologról. A Kompnál vártunk még kb. 25 percet, megjött a maradék utas Laganasból és Argassiból a szlovák utaskísérővel. Különben a szlovák utaskísérő beszél magyarul és állítom százszor kedvesebb, és jobban tájékoztat mindenkit, mint a magyar utaskísérő, Zsófi.

A komppal megint csak egyedül mentünk át. Leszállva a kutya nem várt minket, ott tébláboltunk a pár magyarral, meg a pár szlovákkal és kerestük a buszunkat. Nagy nehezen a több busz közül megtaláltuk a mienket. Mint kiderült, már ott időztek egy ideje. A furcsa az, hogy akkor kezdték kiosztani a jegyeket, kivenni a csomagokat, ahelyett, hogy előtte elintézték volna és egy kis táblával odajött volna a komphoz az utaskísérő. A tökély az utaskísérő csak szlovákul és angolul beszélt. Még jó, hogy elvileg köteles lenne az iroda magyarul beszélő utaskísérőt feltenni. Gyors élménybeszámoló csere a frissen érkezőkkel, akik csak annyit tettek hozzá pluszba a mi élményeinkhez az útjukról, hogy:

Véletlenül ezek a sofőrök is többször eltévedtek a magyarok segítettek nekik, ugyanis nem elég az út melletti hatalmas táblák meg a térkép, elvitték őket Delphi felé. Itt is csak két sofőr volt és panaszkodtak az utasok, hogy remélik élve hazajutunk, mert volt, hogy elbóbiskolt a sofőr.

Általában megszokott, hogy a sofőrök 3-4 órát pihennek, zuhany, kaja, stb. Itt nem 1 óra múlva indult velünk vissza. Annyi, hogy ezek a sofőrök és az utaskísérő kedvesebb volt, a busz fel volt szerelve.

Tea, kávé, sör, üdítő, víz, meleg leves. És nagyon olcsón forintért adták.

Az út olyan hosszúra sikeredett és persze mi is eltévedtünk többször, (Athénbe véletlenül bement a marhája, úgy hogy ugyanazon az úton kellett volna visszamenni, amit 5-6 órával ezelőtt megtett. Thessalonikinél 8 km-el előtte jött rá, hogy rossz irányba megyünk.) hogy a meghirdetett 06.28. esti időpont helyett 06.29-én reggel 3.45 körül értünk a Hősök terére. A poén az egészbe, hogy az utaskísérő volt a legjobban meglepve, amikor felháborodva közöltük, hogy nekünk 29-én már dolgozni kéne és az iroda 28-i hazautazást ígért. Mondjuk, ha a határon vesztegelünk, akkor megérti az ember, de maximum a Bolgár Szerb határon álltunk 2 órát. Mondjuk ezek a sofőrök legalább tudták, mit kell tenni a határon és nem egy 2 literes ásványvízzel szambázod be, mint az oda úton. A magyar határ volt a legjobb. Felszállt a határőr és köszönt szlovákul, mivel szlovák busz volt. Meglátta az első magyar útlevelet és csak ennyit mondott: „Hát maguk meg mit keresnek itt? Csodálkoztam is, a szlovákok nem szoktak ilyen szép barnák lenni, maximum csak a szájuk cserepesedik ki.”. És egy szó nélkül intet és mehetünk is.

Annyira jó volt a busz odafelé, hogy visszafelé a buszon már csak a csoport Ľ jött. Persze idefelé is meg kellett nézni két jó szlovák nyelvű filmet. Az egyik volt a legjobb, ahol a Csúcsformába még a szereplőt is átkeresztelik Carterről Cartre-re. Az, hogy nem láttuk nagyon aludni a sofőröket, ez mond valamit, milyen jó volt az út. Kifelé az egyik sofőr kétszer majdnem karambolozott.

Javasolom a buszosoknak, vigyenek el 3-4 filmet és erőszakoskodjanak, hogy igen is tegyék be, mivel az utánunk lévő buszon is több magyar volt, mint szlovák.

Az irodával ma beszéltem és csak annyi volt ezekre a válaszuk írjak panaszlevelet és 30 napon belül válaszolnak.

Bocs mindenkitől, hogy ilyen hosszúra sikerült, de ez az egyetlen módja,hogy az utazási irodával kapcsolatos rossz tapasztalatokat megosszuk figyelmeztetésképpen.

Aki busszal megy indulás előtti nap, telefonáljon be az irodába konkrétan mikor, és honnan indul a busz. Csak egy jó tanács.

Mindenkinek jó nyaralást!

Sziszmo

Zakynthos Chat
*Ha nem kapsz választ azonnal,kérlek nézz vissza később!* A VENDÉGKÖNYV-ben korlátlan ideig megmaradnak a kérdések és válaszok.Tartalmasabb beszélgetésekhez érdemesebb azt használni !!! FONTOS: A Chat-et csak regisztrált felhasználók használhatják !!!

Zakynthos 2014 HD Video

Solomos tér webkamera

2024. Április

Indulás: 2004-07-13

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.