Webkamera

Alma élménybeszámolója

2005.08.24. 14:57

Szállás

Argassi / Krinas apartman.

A város nem túl nagy, amolyan tipikus nyaralós hely, koktélbárokkal, számtalan ajándékbolttal, étteremmel, minigolf pályával, utazási irodával, autókölcsönzővel….stb.

A tengerpartja lassan mélyülő homokos. Sajnos elég keskeny, szemetes, és zsúfolt is napközben. Búvárkodásra sem a legalkalmasabb, pár kagylón és tengeri csillagon kívül szinte semmi nincs a víz alatt. Ezzel együtt barátságos hely, és a fővároshoz való közelsége miatt jó kiindulási pont a kirándulásokhoz.

Napernyőt 6 euróért lehet bérelni a parton egy napra 2 ággyal, kb. két óránként körbejár valaki és beszedi a pénzt. De pont ennyiért a boltban is lehet napernyőt venni, igaz ágyak nélkül.

A városka egyik legolcsóbb közértje közvetlenül az apartman mellett található. A Krinas tulajdonosai üzemeltetik. Érdemes itt vásárolni, mert a zöldséget, gyümölcsöt, pl. az apartman mögött termesztik, tényleg nagyon friss és finom. Árak: Ásványvíz 0.80 cent/üveg de van hatos csomagolásban is, így 1.75 euró/csomag. Sör (Mytos 0,5 l ) 0.80 cent. 1.5 literes félédes bor 4 euró, jégkrém 1-2 euró, tzatziki 1.75 euró.

A legszebb és legolcsóbb teknősöket áruló ajándékbolt pedig a Big Boys nevű étterem mögött található a tengerrel párhuzamos főutcán.

A két épületből álló Krinas apartman a városka közepén a prospektusban leírtaktól eltérően kb. 300 m-re, fekszik a tengertől.

Mindkét épület szobáinak van némi előnye és hátránya is. Az első ház erkélyei a medence körül sorakoznak, többnyire árnyékosak és hűvösek egész nap. Viszont közös erkély van, ami jó, ha közös a társaság, kevésbé ha nem szimpatikusak a szomszédok. Aki itt a földszinten kapna szállást, ne hagyjon semmit az erkélyen, mert tűnt el gumimatrac, száradó ruha is.

Mi a másik épületben laktunk az emeleten, tetőtérben. A szobánk olyan szép és tágas volt, hogy lakásnak is elfogadtuk volna. Légkondi nem volt, de kereszthuzattal lehetett kellemes hőmérsékletet varázsolni. A kilátás az előző épület tetejére nyílt, de a távolban szerencsére látszott a tenger is. Itt mindig volt melegvíz, ami a másik épületről csak ritkán volt elmondható, bár a 40 fokos melegben talán ez annyira nem is lényeges. Minden nap volt takarítás, WC papír pótlás, félidőben ágyneműt és törölközőt is cseréltek.

Sőt időnként rejtélyes módon megjelent a második emeleti erkélyünkön egy cica is. Nem az ajtón jött be, és nem is ott távozott.(-:

A felszereltség: Hűtő, néhány kanál, villa, kés, tányér, pohár, kávéscsésze, 2-3 főzőedény, egy főzőlap, teafőző. Érdemes vinni fakanalat, valami szedésre alkalmas kanalat, sajtreszelőt, konzerv és sörnyitót, dugóhúzót, mosogatószivacsot, konyharuhát, esetleg tésztaszűrőt és valami madzagot, csipeszekkel a ruhaszárításhoz. Mert ezek nem voltak.

Látnivalók

Zakynthos fővárosa:

Arassitól nem messze fekszik, így akár gyalog is be lehet sétálni. Az út egy kicsit kényelmetlen, mert egy részén, az úttesten kell menni, és árnyék sem nagyon van, de kb. fél óra alatt megjárható.

A városka hangulatos, főleg a reggeli órákban érdemes ide látogatni, mert ilyenkor számtalan jellegzetes helyi boltocska tart nyitva. Pl. a halárusok ekkor dolgozzák fel az aznapi fogást, a kávéboltban frissen őrlik a kávét. Jó fotótéma annak, aki nem csak a jellemző turistaképekre vágyik.

Piac is van egy héten többször a város szélén, a tengerparton Argassi felé. Többször is nyitva tart, pontosan már nem emlékszem mikor. Az biztos, hogy pénteken nem és csütörtökön nyitva van.

Mi reggel fél kilenc körül látogattunk oda, de néhány zöldségesen kívül semmit nem láttunk.

Érdemes még benézni a templomokba, ha valaki esetleg alulöltözött a látogatáshoz, pl. ujjatlan póló, rövid szoknya, akkor is van lehetőség a belépésre. A nagyobb templomokban a bejáratnál köpenyek vannak e célra felakasztva.

A város feletti hegyre vezető úton egy szabadtéri színház is működik, legfelső soraiba felmászva, nagyon szép kilátás nyílik a szigetre.

Három óra körül kezdődik a szieszta, ekkor bezárnak a boltok, és kiürül a város. Legközelebb este nyolckor, nyit ki minden.

Vasárnap szintén minden zárva van.

Sziget körüli hajókirándulás:

Szerencsére nem olvastuk a negatív beszámolókat ezért, bátran vágtunk neki.

Egy helyi irodánál Manfredas Tours-nál fizettünk be, ami Argassiban a tengerrel párhuzamos főúton található a Krinastól lefelé jobbra.

Nagyon szimpatikus volt a tulajdonos, és az is hogy az utat elég volt lefoglalni és befizetni az indulás előtti estén. Így nagyobb volt az esély egy szélmentes nap kiválasztására. 15 Euró/ fő volt az ár, de ugyan ennél az irodánál egyel több kikötési lehetőséggel hasonló programot kínáltak gyorsabb hajóval 20 Euróért.

Reggel kilenckor indultunk. Az irodától busz vitt ki minket a kikötőbe. Tényleg voltak sokan a hajón, de azért nem volt zsúfoltság.

Sajnos a Navaggio öbölben nem tudtunk kikötni, mert már bent állt néhány hajó, köztük a gyorsabb 20 Eurós piros hajó is szóval, aki meg akarja nézni az öblöt száraz lábon az inkább, ezt válassza.

Azért behajóztunk az öbölbe, és így ha messzebbről is, de láttuk a hajóroncsot.

Később kikötöttünk egy másik kisebb, de hasonlóan szép kékvizű öbölben. Itt álltunk egy órát, közben görög zene szólt, ki lehetett szállni egy kis hídon keresztül a partra, vagy beugrani a hajóról a vízbe.

A személyzet szerencsére nagyon segítőkész volt a ki és beszállásnál, mert derékig érő vízbe kellett behuppanni a hullámzó tengerbe.

Jó tanács az igazán ügyetleneknek, hogy ne siessék el a visszaszállást, inkább lassabban és jobb megvárni, amíg elmegy a hullám, mert én elkapkodtam a dolgot, és utána egy óráig nem tudtam lábra állni.. De rajtam kívül azt hiszem mással nem történt ilyen baleset. (-:

A WC-ket az út elején néhányan valóban telehányták.

Aki nem bírja a hajózást, vigyen gyógyszert, vagy válasszon valami árnyékos helyet a hajó szélén, ne nagyon mászkáljon és nézze a tájat.

Mi ezt tettük és nem lettünk rosszul.

A Sziget egyébként gyönyörű, mindenhol tele van barlangokkal, ami csak a vízről látszik, ezért semmiképp sem érdemes kihagyni ezt az utazást. Tényleg felejthetetlen élmény.

Később még megálltunk egy barlangnál, ahol lehetett fürdeni, és ugrálni is. Majd megkerültük a teknős szigetet, és egy úszó teknőst is láttunk egész közelről, majd még egy rövidebb megálló volt Porto Zorronál. Ennél az irodánál azt hiszem, nem kell attól félni, hogy otthagyja az utasait, mert minden megállásnál kiszállt valaki és motorcsónakról figyelte az utasokat, nehogy elvesszenek.

Fél hat körül érkeztünk vissza a fővárosba, ahonnan mindenkit meghatározott számú busz vitt vissza a szálására. Mi nem találtuk a miénket, és miután indulni kezdtek a buszok, felszálltunk egy másik Argassi feliratú buszra, és az is szó nélkül elvitt.

Összességében nagyon elégedettek voltunk, korrekt volt az út, és olyan szép volt a sziget, hogy akkor is megérte volna, ha sehol nem tudtunk volna kikötni.

Teknősök:

Laganasban a kis sziget mellett találtunk rájuk. A szigeten van egy nagyon szép fehér kavicsos öböl, ahol lehet fürdeni, a tetején pedig egy bár található. Ennek korlátjától lehet látni délelőttönként a teknősöket. 10-15 perc, figyelés után mindenki garantáltan meglátja őket. Azért kell ennyi idő, mert viszonylag ritkán bukkannak fel, enni járnak ide.

Be is lehet úszni hozzájuk, a szigetre vezető híd felől könnyebb, mint az öbölből. Kb. másfél méterről figyeltük legalább 30 percig, ahogy az egyik eszeget a víz alatt. Egyszerre volt, hogy 2-3 teknős is volt a sziget mellett. Ha 2-nél többen közelítetek hozzájuk, vagy megpróbáltok hozzájuk érni, akkor elúsznak. Szóval vigyetek búvárszemüveget, meg úszócipőt, mert sok a tengerisün, és inkább csak figyeljétek őket, ne maceráljátok. Azért egy víz alatti fényképezőgépbe érdemes beruházni, mert hihetetlen élmény, hogy egy ekkora békés, kedves állat ott van pár méterre és még csak nem is zavartatja magát.

Aki esetleg nem tud úszni, Laganasból indulnak teknősnéző hajók is. 12 Euróért állítólag mindenki láthat teknőst. Bár ahogy mi láttuk ez az utazás annyiból állt, hogy ahol mi úszkáltunk az állatokkal odahajtottak a hajók, és pár percig láthatták az utasok a tekit, aztán vitték is vissza őket a partra.

Megpróbáltuk a vízibiciklis keresést is. 10 Euró volt egy órára a 4 személyes jármű, amihez napernyő is járt. Vicces volt a dolog, mivel a sűrű hajóforgalom miatt folyton majdnem elütöttek minket, vagy majdnem felborultunk a hullámoktól. Teknőst azonban nem láttunk ezzel a módszerrel. A kis sziget és az úszás a legbiztosabb megoldás, ingyen van, és az állatokat sem zavarja, nem úgy, mint a vízibicikli, vagy a motorcsónak. Az utóbbi, ha eltalálja az állatot, súlyos sérülést vagy halált is okozhat neki. Nem is értettük hogy engedélyezhetik az ezzel, és nagy hajókkal való közlekedést pont az élőhelyűk közepén. Elég felháborító.

Laganas:

A város strandja, -legalábbis ahol a helyi buszjárat megáll- elég rémes. Zsúfolásig tele van emberekkel és szeméttel. Itt már nem is rendes homok van, hanem valami szürke sárféle talaj. A víz szinte forró, órákig kell gyalogolni, hogy derékig érjen.

Azért a parton pár száz métert gyalogolva lehet találni barátságosabb részeket is.

Kalamaki:

Egy napot töltöttünk itt. Laganasnál jóval csendesebb városkának tűnt. A partja gyönyörű homokos, nagy sziklákkal és mindenhol tele szép kagylókkal. Sajnos a látványt elrondítja a rengeteg szemét. A sziklák töve tele van sörös, üdítős flakonokkal, tönkrement gumimatraccal, csikkekkel, szendvicsmaradékkal. )-:

Mégis érdemes ide látogatni, mert a közelben van a repülőtér és alacsonyan a tengerpart felett, szállnak le és fel a gépek. Igazán jól néz ki. A partszakasz végén pedig teknőstojások láthatók, vagyis inkább csak az ezeket jelölő, „ne nyúlj hozzájuk” felirattal ellátott fémszerkezetek. Sajnos az „okos” turisták egy métere tőlük már leterítették törölközőiket. Még jó hogy nem kezdtek ásásba.

Szolgáltatások

Éttermek:

Zakynthos összes települése tele van a különböző éttermekkel. Legtöbbjük valóban az angol turisták igényeit elégíti ki, de azért meg lehet találni a jellegzetes görög ételeket kínáló helyeket is.

A pincérek mind kint állnak a bejáratnál és próbálják becsábítani az arra sétálókat. Vannak néhányan, akik ezt humorosan, nem tolakodóan csinálják, igazi jellegzetességeivé válva a városnak. De sajnos a többség szörnyű idegesítő, akkor is ráakaszkodnak az emberre, ha, csak fényképezni akar, vagy a strandról jön talpig homokosan.

Nem hagyják, végigolvasni az étterem előtti étlapot, hanem próbálják máris berángatni a vendéget. Már volt, hogy szimpatikus lett volna a hely, de olyan erőszakos volt a pincér, hogy inkább nem mentünk be.

Végül is két helyen vacsoráztunk.

Az egyik a Krinasból levezető főúton található „Big Plate” nevű hely volt. A bejáratnál álló pincér, előző nap ingyen bort ajánlott nekünk, és még a névjegyét is odaadta. Ezt nem kaptuk meg, de a vacsora nagyon friss, finom volt és valóban elég nagy adagokat hoztak.

Egy átlagos ár kategóriájú étel + 1ital + 2fő/1 saláta kb. 10 Euróba került.

A másik étteremnek nem emlékszem a nevére a tengerrel párhuzamos főúton a Manfredas Tours irányában a város szélén állt. Talán onnan lehet ráismerni, hogy hetente többször igen hangos élőzene szólt.

Ezért egy zenementes napot választottunk. Az ételre elég sokat kellett várni, de itt is friss, finom és nagy adagot hoztak. Szintén 10 Eurót fizettünk fejenként, de a vacsora után még kaptunk ajándékba egy nagy tál gyümölcssalátát is.

A helyi ételeket áruló éttermekben mindig hoznak ki vajat és kenyeret az étkezés előtt, borravalót nem fogadnak el, de 1 Euró szervízdíj/fő mindig benne van a végső árban.

Helyi buszjárat:

A buszok többsége a fővárosból indul. Tehát először be kell utazni Zakynthosra, majd onnan indul a következő busz az elérni kívánt településre. A jegyek ára egységes 1 Euró.

Viszonylag pontosan betartják a menetrendet, bár a Laganasból induló busz mindig késett pár percet.

Van néhány közvetlen járat is pl.Argassi, Kalamaki, Laganas, Tsilivi útvonalon. De ezek elég ritkán járnak, és nem mindig vannak feltűntetve a menetrenden.

Erre a jegyek ára 1.5 Euró.

A buszmegállókat viszonylag könnyen meg lehet találni, minden városban van utazási iroda, itt lehet találni ingyenes térképet a településről. A fővárosban olyan utazási irodák is vannak, ahol az összes nagyobb zakynthosi városról van ingyenes térkép. Ezeken minden fel van tűntetve a Gyrosostól a buszmegállókig.

Ha valaki nem akar autót bérelni érdemes a helyi járatokat használni, mert a sofőrök kedvesek, a buszok légkondicionáltak, kényelmesek.

Mi végig ezekkel utaztunk, és nem kell bedőlni Holló Zsófinak nem volt semmi probléma.

Járműbérlés:

Argassiban lehetett kerékpárt bérelni 4Euró /nap áron.

Motorbérlési lehetőség is volt, ennek nem emlékszem az árára. De jogosítvány (jó a magyar is) és 20 vagy 21 életév betöltése volt szükséges hozzá.

Autóbérlés a legolcsóbb 35 Euró/ nap volt, amire rájött még mindenféle biztosítás, így kb. 45 Euró volt egy egészen kis autó napi díja.

Bármennyire is ellenszenves az Aeolus iroda az ő ajánlatuk napi 42 Euró volt és házhoz hozták a járgányt, sőt volt hogy ott is felejtették több napra.

Zakynthos Chat
*Ha nem kapsz választ azonnal,kérlek nézz vissza később!* A VENDÉGKÖNYV-ben korlátlan ideig megmaradnak a kérdések és válaszok.Tartalmasabb beszélgetésekhez érdemesebb azt használni !!! FONTOS: A Chat-et csak regisztrált felhasználók használhatják !!!

Zakynthos 2014 HD Video

Solomos tér webkamera

2024. Május

Indulás: 2004-07-13

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!