Webkamera

GoZakynthos webkamerák

G-Mail Belépés

Élménybeszámolók 2010
Élménybeszámolók 2010 : Norbi81 beszámolója (forrás: index.hu fórum)

Norbi81 beszámolója (forrás: index.hu fórum)

2011.01.25. 14:53

Mi (négyen=két pár) 2010.09.03-09.10-ig egy feledhetetlen hetet töltöttünk Zakynthson Alykanasba a Hotel Letsosban a For Two (Neckermann) utazási iroda szervezésében. Az előszezonban lefoglalt út reggelivel repülőtéri illetékkel, poggyász és utasbiztosítással 190.000 HUF volt. Költőpénzzel együtt 260.000-be állt meg a nyaralás 2 főre. De ebbe a lenti élmények mindeggyike benn volt és higgyetek nekem megérte!

Megpróbálom rövidem, tömören és más számára hasznosan összefoglalni az utazásunkat. Képeket nem tudtam feltenni így az az alábbi linket a keresőbe bemásolva, láthatjátok fényképes élménybeszámolót.

Összegezve:

Olvasva több negatív kritikát, némi fentartással indultunk el nyaralni, de azon negatívumok egyike sem ért minket, így bátran kijelentem, hogy pozitív elményekkel gazdagodva tértünk vissza.

Zakynthos győnyőrű sziget egy hét talán még kevés is teljesen felfedezni. Mivel 20km séles és 40 km hosszú nincsenek távolságok, ami térképen messzinek tűnik az még quaddal és robogóval is simán elérhető 1 óra alatt.

Mi szerintem jól beosztva kirándultunk is és pihentünk is a 7 nap alatt. A sziget belső felé haladva találni nem túl kellemes külvárosi részeket, de a túristaközpontú partszakaszokban nincs kivetni való. Összeségében tiszta rendezett tele vendégszerető emberekkel.

Utazás:

a repülőút a folyamatos tájékoztatás, étkezés ital és desszert felszolgálás miatt oda-vissza is gyorsan eltelt. A reptéri transzfer pontos volt és légkondis busszal vittek-hoztak. Vagyis utazás rendbe volt

Szállás:

Hotel Letsos Alykanasban talán az egyik legnagyobb komplexum. Több épületből áll, saját supermarkettal, bárral, medencével étteremmel és számos szállást biztosító épülettel. Mi a legújabb szárnyban kaptunk szállást ami kb 1 perc gyalogútra volt a főépülettől a hol a reggelit adták. A szoba közel 40m2-es volt főzőfülkével, zuhanyzós fürdőszobával és nagyméretű terasszal. A szoba jól felszerelt volt: klíma (külön kellett fizetni érte. meleg volt de kibírható így mi nem használtuk), étkezőasztal, ruhásszekrény, ágyak, fésülködő asztal, teraszbútor, tv...stb. A Hotel szolgáltatásai nagyon rendbe voltak, napi szintű takarítás (ami figyelembe véve, hogy a wc papír a wc melletti szemetesbe volt csak dobható, nem volt hátrány) ezen felül 1 héten 3szor ágynemű és törölköző csere is volt. A hotel széfbérletet is kínált heti 7 euróért, mindenképp érdemes) Reggelis ellátással szálltunk meg a Letsosba, ami minden 2. nap ugyanaz volt. Azonban a választékosságból adódóan nem ettük ugyanazt 1 hétig. Mivel korlátlan volt a fogyasztás így jól belaktunk és ebédre csak egy gyrosra kellett költenünk. Reggelinél javaslom megkostólni a műzli+görög joghurt+méz kombinációt. Egy vödörrel meg tudtam enni... ezen kívül sajt, sonka, virsli, vaj, kifli és rengeteg paradicsom volt. Persze minde friss volt. A tengerpart a Hoteltől 2 percre volt gyalog. Homokos, sekély öbölrész, kajáldákkal és vizisport kölcsönzőkkel, valamint egy felfedezésre véró hajóronccsal. A búvárszemüveg, pipa és szák ide kötelező. A víz olyannyira tiszta, hogy szinte mindent láttunk a víz alatt és rengetek tengeri kütyüt (rák, kisteknős, tengerícsillag, kagyló...stb) fogtunk. Persze mindet visszaengedtük. A szálláshoz közel volt a belváros is ahol számos taverna és bár fogadta a túristákat, de ha ez volna elég Alykes csak 5 perc sétára volt ahol szintén széles választék volt a étel / ital / ajándékból. Összeségébe a szállás és a környék minden igényt kielégített.

QUAD:

Az egyik legnagyobb szabadságérzetet a quad adta. Napi 25 euróért két főnek megtankolva nagyon jó ajánlat. Szinte mindenhol ennyi, nem érdemes órákat rászánni a legolcsóbb keresésére. A papírt olvasd el mielőtt aláírod. Biztosítás legyen feltüntetve a papíron és legyen benn az árban. Mi két napra béreltünk quadot (egy bap itt 24 óra). Egyik nap délnek, másik nap északnak indultunk el. 50 cm3-sek így sokat nem fogyasztanak, de nem is mennek, főleg két fővel. Sehol nem hagyott ott bennünket. Bukósisak nem kell, rendőrrel nem találkoztunk, nem cseszegetik az embert mint itthon. Az autósok a hegyi szerpentineknél türelmessen kullogtak mögöttünk (volt hogy 5 km/h-val emelkedőnek fölfelé) majd előzési pontnál dudával jelezték, hogy elkezdik az előzést. Egyszóval a közlekedés quaddal a legjobb szárazföldi formája a sziget felfedezésének, olcsó és még biztonságos is.

Étel:

Reggeliről a szállás pont alatt írtam. Annak kiadóssának köszönhetően, csak gyros-oztunk vagy a sziget egyetlen LIDL áruházában vásárolt felvágottakat és kenyeret ettük a hatalmas görög hagymához. Aztán esténként minden nap más tavernát próbáltunk ki Alykenesbe, de átmentünk Alykesbe is enni. A hangulata ezen tavernáknak mesés. Az étel pazar, ízletes és nem is drága. 1 vacsi itallal páronként 7.000HUF-ból kijött. A tavernák nagyjából egy árszinten voltak, szolgáltatás terén nyújtott egyik-másik többet-kevesebbet. Van ahol ingyen a ház borát szolgálták fel, volt ahol desszert (görög dinnye) volt térítésmentes. Gyrost kicsit másképp szolgálják fel. Inkább kebebnak hívják és disznó valamint csirkehúsból készítik. Én személy szerint minimum 14 gyrost megettem az egy hét alatt. A legjobbat Alykes-ben ettük. Nem tudom mi volt a neve, de a faluközponton túl kell menni és bal kéz felöl a régi sólepárlóval (nagy pocsolya) szemben jobb oldalon egy egyszerű épület. Családi vállakozás! Mindent a kedves vendégért elvvel.

Ott többször is ettünk!

Italok terén jó a Mythos sör, jók a háziboraik, finom a czippuro (asszem így írják) és persze az ottani ouzo-nak is teljesen más az íze, mint amit itthon eladnak annak. Ami meglepő és követendő, hogy a tavernákban 1 euróért lehetett 1,5 liter ásványvizet kérni annyi pohárral amennyien vagytok rá. Így az étterni italozást olcsón meg lehet úszni, a boltban (jóval olcsóbban) vásárolt söröket és ouzókat pedig a teraszon vagy a tengerparton jó beszélgetések mellet fogyasztottuk.

Érdemes megkóstolni az óriáspalacsintájukat is. Alykanasban az indiai éttermet csak annak javaslom aki igazán szereti az indiai kaját. Nálunk 4/3-nak nem jött be és még drága is volt. Javaslom inkább a jó görög kaját kínáló hangulatos tavernákat.

Össességében sem az étellel sem az itallal nem volt gondunk.

Hangulat:

Tavernákba történő beinvitálás volt nagyon hangulatos jelenség. Minden taverna elött állt egy emberke aki elmondta, anélkül hogy a másik helyett lejáratta volna, miért érdemes náluk étkezni. Mivel csak Alykanasba volt kb 40 taverna, mi csupán szimpátia alapján választottunk, de mindeggyik egytől -egyig kifogástalan volt. Az emberek összeségébe a turizmusból élnek így vendégszeretetük hibátlan. Panaszra semmi ok. Taxik nem autók, hanem hintók. Egyébként élet délután 4ig csak a beachen van. A tavernák bárok és szórakozóhelyek délutántól minimum éjfélig nyitva vannak, még az üzletek is. Szieszta nem nagyon jellemző rájuk. A turistaközpontú helyeken nincs szieszta.

Program:

szombat: esős időjárás miatt helyben mozgolódtunk, megismerve a környéket

vasárnap: A hotel melletti beachen töltöttük a napot, fürdőzés, napozás, búvárkodás

hétfő: quaddal elindultunk dél felé Laganas, Keri, Ag. Sostis, Legnagyobb Guiness rekord zászlót is megnéztük. Visszafelé bevásároltunk ebédnek valót a Zakynthosi (fővárosi) a sziget egyetlen Lidl-be.

kedd: Alykanas és Alykes Beach napozás, fürdőzés....vagyis pihi

szerda: 10 órás sziget körüli hajóút Zakynthos kikötő-Alykes-Xigia-Blue Caves-Navaggio öböl (itt fürdőzés is)-Kampi-Keri Caves (itt is fürdőzés)-Laganas-Vassilikos-Argassi (itt is fürdőzés)-Zakynthos kikötő. A legjobb vizi felfedezési lehetősége a szigetnek. 22 euró/fő, de van 17 euróért is akik ugyanazt nyújtják. A hajóút lefoglalásánál nem feltétlenül kell elhinni mindent, de össeségében megérte, mert minden nevezetességet láttunk a tengerről. Az árban benne van a fővárosi kikötőbe történő buszos oda-vissza transzfer is.

csütörtök: szintén helybe pihi a tengerparton

péntek: quaddal elindultunk észak felé, Skinari, Blue Caves, Xigia, Navaggio öböl fentről

szombat: reptéri transzferre várva a hotel medencéjében mártóztunk meg, majd utaztunk haza

Összességébe próbáltuk úgy alakítani, hogy pihenjünk is lássunk is. Szerintem minden nevezetességet láttunk szárazföldön is és vízen is.

Időjárás:

Szeptember első hete teljesen ideális. 35 fok végig csak egy nap esett (de akkor is volt vagy 25 fok).

Hajóút:

két társaság tervez szigetkörüli 10 órás hajóutat. Mi a top crueserrel mentünk 22 euróért /fő. Javaslom a 17 eurósat (két narancssárga csúzda van a hajó farában) ugyanarra megy és 5 euróval olcsóbb.

Látni kell:

A programban leírt és a fotókon (fenti linkre kattintva érhető el) látható helyszínek látványa azt hiszem magáért beszél. Azokat mindenképp javaslom megnézni.

Biztos van ami nekünk is kimaradt, de megőrizve a kirándulás és hesszelés 50-50%-os arányát nekünk ez fért bele.

Kedvencem a Navaggio öböl fentről és a Blue Caves szomszédságában található Skinari

Nyelv:

Szinte mindenhol beszéltek angolul, így a kommunikációval nem volt gond.

Remélem tudtam segíteni, mindenkinek hasonló feledhetetlen élményt kívánok Zakynthoson.

Zakynthos Chat
*Ha nem kapsz választ azonnal,kérlek nézz vissza később!* A VENDÉGKÖNYV-ben korlátlan ideig megmaradnak a kérdések és válaszok.Tartalmasabb beszélgetésekhez érdemesebb azt használni !!! FONTOS: A Chat-et csak regisztrált felhasználók használhatják !!!