Webkamera

2007.06.22-06.29.

Syl106

Zakynthos 2007.06.22-2007.06.29.

Évek óta vágytam erre a szigetre, de valahogy mindig úgy alakult, hogy nem ide utaztunk. Idén azonban végre Zakynthos lett az utazásunk célpontja

A beszámolóm nem lesz túl hosszú, próbálok sok olyat írni, amit még más nem írt, illetve amit már mások is leírtak százszor, azt megpróbálom kihagyni (nem biztos, hogy sikerül ).

Mivel minden beszámolót elolvastam, úgy vágtam neki az útnak, hogy a rengetek információnak voltam a tudatában, de nem skatulyáztam be a szigetet ezek alapján. Majd meglátjátok ez miért írtam. Tehát íme Zakynthos, az én szememmel:

Utazás

Mi az ibusszal utaztunk repülővel (malév), Tsilivi városában a Dana’s apartmanban laktunk. A gépünknek 18.05 kor kellett volna felszállnia, de sajnos kb. egy órát késtünk, ami azt jelentette, hogy amikor leszálltunk Zakynthoson (helyi idő szerint kb. este 10kor) már sötét volt, így a szigetet csak sötétben láttuk a repülőről. A hazautazásunkkor érkezett turnusnak már szerencséje volt, időben indultak, és világosban értek meg, de mi persze már szintén sötétben szálltunk fel. Gyors útlevélvizsgálat, és csomagvadászat után meg is találtuk az idegenvezetőnket. Miután felszálltunk a buszra örültünk, hogy ezerrel ment a légkondi. Ja igen, azt elfelejtettem írni, hogy igaz este 10 is elmúlt már, de 33 fok volt!! A reptér épületébe meg vagy 45 fok, mert ott se ablak, se légkondi, se semmi. Még jó, hogy csak a mi gépünk utasai voltak, és elég gyorsan ment a dolog. A reptértől Tsilivi kb. 15 perces út.

Szállás

Dana’s apartman Tsilivi. Nagyon sokat nem tudok róla írni. Összesen 8 szobás, egyszerű, de tiszta, és szerintem elég jó helyen lévő apartman. Nemrég építhették, elég újnak nézett ki, minden szobában volt légkondi és széf, persze csak plusz pénz ellenében. A part se volt messze, a katalógus szerinti 200 méternél is kevesebb volt talán. Igaz ez a partrész nekünk nem igazán felelt meg, így nem is ide jártunk, de erről majd később. A környék elég nyugis volt, szerintem lehetett aludni, bár a nem messze lévő bárban Elvis esteket tartottak (hetente vagy hármat). A hangos zenének azonban éjfél körül mindig vége szakadt. Utána már csak egy-egy elszáguldó motor illetve kiabáló ember zavarta a nyugalmat. Megérkezésünk kb. 3. napján bekopogtak, és adtak egy kártyát miszerint a szomszédos étteremben, ami az apartman tulajdonosáé 10%-os kedvezményt kapunk. Ha Super Marketbe akartok menni, akkor szerintem ne a part fele induljatok, mert az ottani elég drága. Egy másfeles coca cola itt pl. 2 euró míg ha felfelé indulsz el az utcán, akkor az ottani boltban már csak 1.7 euró.

Idegenvezető

Dinya Anikó volt az idegenvezetőnk. Amint elindul a buszunk a reptérről végig beszélt Tsiliviig, mindent elmondott amit tudni kell. Kapott mindenki egy névre szóló borítékot, amiben benne voltak a fakultatív programok, fontos tudnivalók és egy térkép, ami mutatta az utat a másnapi eligazítás helyszínére. Rögtön mindenki figyelmébe ajánlotta, hogy mentse el a telefonjába a számát, és bárkinek bármi gondja, kérdése van hívja őt nyugodtan, akár éjjel, akár nappal. Másnap a tájékoztatón mindeni kapott egy szigettérképet, és a fő téma a fakultatív programok voltak. Mindent elmondott részletesen, majd rátért az autóbérlésre. Na én itt vártam a rengeteg leírásban szereplő nehogy bárki is béreljen bármit, mert nagyon veszélyes, ha mégis csakis nálam jó drágán mert különben nem tudok segíteni, mert átvágnak, és véged szöveget. Ezzel szemben jól meglepődtem, amikor Anikó csak annyit mondott, hogy aki bérelt autóval mászkál a szigeten, mindenképp vigye magával a telefonszámát, és bármi gondja van (defekt, kifogyott benzin, baleset) őt hívja, és csak azt mondja meg kitől bérelt autót, mi a probléma milyen telefonszámot adott meg a kölcsönző baj esetére, és ő majd mindent elintéz helyettünk!!! Majd leesett az állam. Ezt valahogy így kéne minden idegenvezetőnek! Mivel mi egy fakultatív programra se fizettünk be, innentől kezdve csak egy hét múlva láttuk Anikót, de a száma ott volt a mobilunkban, és megnyugtató volt, hogy olyan idegenvezetőnk van akire számíthatunk.

Tsilivi

Zakynthosi nyaraláshoz szerintem a legideálisabb város. Elég nyüzsis, de nem túlságosan (mint pl. Laganas) és nem is túl kihalt,(mint pl. Vassilikos). Szép nagy a partja, nagyon tiszta lassan mélyülő homokos tenger, rengeteg bolt, étterem, meg minden. Angol persze itt is rengeteg, de mivel szerintem a szigeten a turisták minimum 90%-a angol, nem lehet olyan helyet találni, ahol nincsenek. Persze szerintem nem is kell, hisz semmivel nem rosszabbak, mint mondjuk a németek, vagy a magyarok, vagy akárki. Mi a nagy strandra jártunk fürdeni, nem az apartmanunknál strandoltunk.Egyrészt mert ott nagyon keskeny volt a part, napernyők voltak kirakva amiért az idegenvezető elmondása szerint 8 eurót kell alkalmanként fizetni. Én ezt soknak tartottam, pláne úgy, hogy mi általában nem fekszünk egész nap a parton, hanem csak mondjuk 2-3 órát vagy még kevesebbet. De ezt persze többször egy nap. Inkább elsétáltunk Tsilivi strandjának a közepére, ahol leszúrhattuk a saját 4 euróért vásárolt napernyőnket. Ez a hely a szállástól maximum 15-20 perc séta a tengerparton. Másrészt a víz az apartmannál kissé köves, növényes. Van egy kb 40X100 méteres rész ahol homokos, de ez nem túl nagy, és körülveszi, a számomra nem túl szép köves, sötét rész. Ahova viszont mi jártunk ameddig a szem ellát gyönyörű türkizkék homokos tenger. Vásárlásnál érdemes elmenni Tsilivi központjába, ahol van egy Dia nevezetű diszkont bolt. Itt érdemes élelmiszert bevásárolni, mert nagyságrendekkel olcsóbb, mint a kis Super Marketek.

Autóbérlés

Mivel mi általában kocsival szoktunk menni nyaralni, így mindig fel tudjuk fedezni a vidéket magunknak. Repülős útnál 3 lehetősége van az embernek. Egyik hogy nem csinál semmit egy hétig, csak leballag a partra, meg vissza a szállásra. Másik hogy befizet pár fakultatív programra, és így nézi meg a látnivalókat. A harmadik pedig hogy autót (esetleg robogót) bérel pár napra és saját maga fedezi fel a szigetet. Mi ezt választottuk, és négy napra béreltünk egy klímás Hyundai Atost az EuroAlfától. Azért pont tőlük, mert indulás előtt ezt a céget sokan dicsérték a neten, hogy olcsók és korrektek. A négy napra 117 eurót kellet fizetni, ami kb 29 euró/nap. Ebben benne volt már a teljes önrész nélküli biztosítás is, külön kérés nélkül. Mázlink volt mondjuk a kocsival mert szombat délután estünk be, és ez az egy ilyen kategóriájú kocsi volt bent, amit másnaptól pont le tudtunk foglalni 4 napra. Mondjuk az érdekes volt, amikor megkérdezte, hogy Magyarország Uniós ország-e, mert ha igen nem kell nemzetközi jogsi. Azt hittem jó pár magyar bérelt tőle már autót és tisztában van Magyarország Uniós tagságával. Egyébként egész héten nézegettük, de mindig csak a 7 személyes kocsi állt náluk, minden autót folyamatosan kiadtak. Van még pár kölcsönző Tsiliviben, azoknál ott porosodtak a kocsik, nem ment annyira a bolt. Gondolom nem véletlen. Az ár egyébként úgy jön ki, hogy van egy táblázat amibe le van írva, hogy melyik kategóriájú autó hány napra mennyibe kerül. Ez persze simán magasabb mint amennyiért tényleg ki akarja adni a kocsit. Szóval leültet, és rögtön elkezd előtted lelkesen számolni a számológéppel, és 20%-ot levon a listaárból. Jó kis marketing fogás. Szerintem egyébként ebből még lehet egy picit alkudni, de én nem próbáltam, eleve úgy számoltam, hogy 120 euróig megfelelő nekem az ár.

Közlekedés

A kocsi nagyon jó volt szinte vadi új alig több mint 2500 km volt benne. Amikor visszavittük akkor már mondjuk 3000 km fölött volt a számlálója. Hát igen pontosan 501 km-t kocsikáztunk a szigeten… Így hát elhihetitek nem nagyon van olyan hely a szigeten ahol nem jártunk. Nagyon sokan írták a beszámolókban, hogy nagyon veszélyes, meredek, csúszós, kanyargós, meg szűk utak vannak, és csak nagyon gyakorlottak béreljenek autót. Tulajdonképp ez mind majdnem igaz is, de csak majdnem. Az utak tényleg van hogy meredekek, kanyargósak, meg szűkek is, de nem veszélyesek. Egyszerűen nem kell száguldozni (mint ahogy nem is száguldozik senki) és kész. A forgalom nagyon gyér, és annak is a 90%-a bérelt autó. Ezeket nagyon könnyű felismerni. Ha Kia Picantót, Hyundai Atost, vagy Suzuki Jimnyt látsz az tuti bérelt kocsi. Egyébként kis túlzással ez a három típus teszi ki a Zakynthosi autók felét. Az útra azért érdemes figyelni, épp az orrom előtt esett egy nagyot Laganasban egy lány motorral, mert megcsúszott a homokos aszfalton. Szóval kezdő motorosok azért óvatosan. Nekünk az idegenvezető is és a kölcsönző is adott térképet, de ugyanazok voltak.

Igazán szerintem nem térkép alapján kell közlekedni. Fontos, hogy itt általában 2 felé lehet menni. Zakynthos város felé, illetve Zakynthos várostól elfelé. Be kell tájolnia magát az embernek hogy merre van a tenger, merre van a hegy, és merre szeretne menni. Ezután bátran elindulni. Nagyon nem lehet eltévedni, nem nagy a sziget. Általában vannak kint útmutató táblák, de nem mindenhol, mégis mindent meg lehet könnyen találni. Mi gond nélkül megtaláltunk mindent amit kerestünk, és csak néha néztünk rá a térképre. Egyedül a távolságot mutató számoknak nem szabad hinni. Azok összevissza mutatják a kilométereket.

A sziget

Gyönyörű. Látni kell. Mi leginkább azokat a helyeket látogattuk meg, amiket az ilyen élménybeszámolókból gyűjtöttük ki. Voltunk többek között Zakynthos városban, Gerakasban, Laganasban, Agios Sostisban, Keriben, Kampiban, Exo Horaban, Porto Vromiban, a shipwreck kilátónál, a kék barlangoknál, Xigiánál, Alykesnél. Láttunk gyönyörü partokat, hajóroncsot, teknősöket, ezeréves olajfát, barlangokat, világítótornyokat, szélmalmokat. Ezeket mind-mind érdemes megnézni. Gerakasnak hihetetlenül szép öble van. Amikor mi mentünk az aktivista leengedte vinni a napernyőket, és lehetett használni a tengertől max 5 méterre. Laganasban tényleg nagy az élet, bár az én véleményem szerint, ha az a sok angol fiatal mind magyar fiatal lenne, akkor sokkal rosszabb lenne a helyzet. Én szemetet sem láttam többet, mint máshol. Bizonyos mennyiségű szemét mindenhol van, de annyira nem gáz. Tsiliviben ugyanúgy megvoltak a csikkek a homokban, mint Laganasban. Ahol ember megfordul az már sose lesz olyan, mint előtte. Keriben a kilátás nagyon szép. Érdemes egészen a szikla széléig kimenni a világítótorony mellett ott, ahol a kerítés le van taposva, és balra elnézni. Kb olyan gyönyörű a látvány, mint a shipwreckes kilátónál. Nekünk erre egy angol pár hívta fel a figyelmünket, különben mi se vettük volna észre. De aztán le ne pottyanjon senki! Lesétáltunk a kiszögellésre is, az is nagyon megéri, innen is látni barlangokat! Másnap még este visszajöttünk ide naplementét nézni, de nem sikerült túl jól, mert elég párás volt a levegő. Sokáig úgy volt, hogy nem Tsilivibe, hanem Agios Sostisba megyünk. Én örülök, hogy végül nem ide kerültünk. Keskeny, nem túl szép part, kicsit túl kihalt, bár nincs messze gyalog Laganas. Laganas és Agios Sostis között van az a kikötő, ahol a tekit mi is megnéztük egy reggel. Nagyon köszi az infót tényleg sokmindenkinek hasznos infó ez, hisz mikor mi odamentünk vagy 5 magyar volt még ott, és mondták, hogy ők is a neten olvasták ezt a teknősnézési lehetőséget! Reggel 9től fél órán át figyelhettük, fotózhattuk, filmezhettük a tekit. Ez nagyon nagy élmény volt! Egyébként ha innen a kikötőből egyenesen mentek fel az úton van egy Zeus Super Market nevezetű bolt, ahol magyarul ki van írva, hogy 4 eurós kártya ellenében 1,5 órát!!!! tudsz Magyarországra beszélni. Ki van vezetve a boltból telefonvonal, és a bolt előtt van egy telefon, ahol le lehet beszélni ezt a másfél órát. Később még befizettünk Laganasban egy teknős néző 1 órás útra, ami 11 euró volt. Óránként mennek a kb 25 személyes kis üvegfenekű hajók. Itt is garantáltan látsz teknőst. Mi hármat láttunk. Ilyenkor megállt a hajó és próbálta követni a teknőst. Egyébként a hajón a 25 főből 20 angol volt, és teljesen normálisan viselkedtek. Csak egyszer mondtak egy nagy úúúú-t, amikor a teki a hajó mellett jött fel a víz fölé. Ja és itt kérek bocsánatot a hajó kapitánya, és utasai nevében attól a magyar pártól, akik matraccal mentek be tekit keresni, és találtak is. Aztán jöttünk mi a hajóval és elkergettük szegény tekit a közelükből. Bocsi. Exo Horában megnéztük az ezeréves olajfát. Hát erről csak annyit, hogy ezt is láttuk Innen csak egyenesen kell menni észak felé, és egyszercsak az útra keresztbe fel van festve hogy shipwreck és egy nyíl balra, és tábla is ki van rakva. Ezt csak azért írom, mert valaki szerint lehetetlenség megtalálni ezt a kilátót táblák hiányában. A legnagyobb élményünk a szigeten a kék barlangok voltak! Mi kocsival felmentük egészen a legészakibb részére Skinarihoz, ahol a világítótorony is van. Itt fizettünk be egy motorcsónakos kék barlang túrára. 7.5 euró/fő volt. Ezt ne hagyja ki senki, nagyon nagy élmény volt! Akkora volt a motorcsónak, hogy pont befért a barlangokba. Hihetetlen volt. Az egyikbe barlangban még be is lehetett ugrálni a vízbe. Tényleg így éri meg ezeket a barlangokat megnézni, nem sziget körüli hajótúrával nagy hajóval. Aki kocsit vagy motort bérel mindenképp menjen végig az Alykes és St. Nicholas között lévő tengerparti úton. Nagyon szép!

Hazaút

Sajnos hamar eltelt az egy hét, és mehettünk haza. Az Ibuszos busz nagyon pontosan érkezett meg az apartmanunk elé, talán 2-3 percet késett csak. Hamar kiértünk a reptérre a repülő is pontosan jött, sőt még előbb is mentünk a tervezettnél. A repteret is sokan szidták, szerintem nem olyan gáz. Nem nagy, de nem volt se meleg, se dohányfüst, se semmi.

Nagyon jól éreztük magunkat ezen a szigeten, de legközelebb egy másik szigetet fedezünk fel.

Mindenkinek jó utat, és kellemes nyaralást, aki erre a gyönyörű szigetre tervezi a nyaralását!

Zakynthos Chat
*Ha nem kapsz választ azonnal,kérlek nézz vissza később!* A VENDÉGKÖNYV-ben korlátlan ideig megmaradnak a kérdések és válaszok.Tartalmasabb beszélgetésekhez érdemesebb azt használni !!! FONTOS: A Chat-et csak regisztrált felhasználók használhatják !!!