Webkamera

Tibor65 beszámolója

2007.07.30. 16:01

2007.07.13-22 Keri Lake

Talán picit eltérő lesz a beszámolóm én ugyanis egyéni szervezésben utaztam Zakynthosra nem pedig valamelyik utazási iroda közvetítésével.

S azt kell mondjam utólag- jól döntöttem….bár az egész nem így indult!

Az előkészületek:

Nálam megszokott dolog, hogy már egy évvel előre eldöntöm – lehetőség szerint- azt a helyet ahova utazni szeretnék majd, s így mikor az utazás kiállításra kimegyek „prospektusgyűjtésre” akkor már célirányosan ahhoz az utazási irodához megyek amelyik utat az előző év prospektusai alapján kinéztem magamnak.

Ez ebben az évben az Aelous utazási iroda Lukas apartmanjának kombinált útja volt (lett volna).

Itt jegyezném meg, hogy olyan utat kerestünk első lépésben ahol 2 fő (anyós-após) repülővel utazott volna, mi pedig 4-en egyénileg személygépkocsival- de lehetőség szerint ugyan abba az apartmanban szálltunk volna mag.

Erre akkor még azt hittem megtaláltuk a megfelelő irodát a prospektus ajánlata szerint.

Tévedtem….

Első meglepetésünk akkor ért minket már márciusban!!!! mikor az irodánál már az előleget szerettem volna befizetni, hogy megszüntették ezt a fajta konstrukciót s egyénileg való utazással  nem tud minket is elszállásolni a Lukas apartmanban Tsilivi mellett.

De felajánlott egy másik lehetőséget Korfun….a mi általunk keresett variációban.

1 hét tanácskozás után úgy döntöttünk…oké legyen Korfu-bár ott már voltunk!

Ám újabb meglepetés ért minket. 1 hét eltelte után kiderült, hogy az a lehetőség is ugrott, ugyanis a szlovák partner közben kiadta azokat az apartmanokat…

Lógó fejjel távoztunk az irodából, s ugyanígy a többi hazai utazási irodában sem tudtak segíteni abban a konstrukcióban ahogy mi szerettünk volna utazni.

S akkor jött az ötlet… Mi lenne ha a szülök sem repülőznének, hanem bérelnénk közösen egy kisbuszt és nekivágnánk együtt az útnak.

Végül is a szülők „bevállalták”- én pedig a vezetést- s új lehetőségek nyíltak meg előttünk.

A szállásunkról

Irány az internet…szálláskeresés. De akkor már ott ahol én szeretném, ami nekem tetszik, s nem pedig valamelyik utazási iroda „kényszeredett” apartmanja.

Így találtam rá – utólag már tudom- a tökéletes megoldásra Keri Lake helységben a Katerina’s Inn apartmanjára.

Levelezés oda- vissza. Megrendelés, előleg elutalása 15% (bár itt egy kicsit féltem de semmi gond nem volt)…majd megjött a visszaigazolás, hogy várnak minket szeretettel!!!

Végül is egy 2 ágyas stúdiót béreltünk 32 Euro / nap

és egy 4 ágyas – 2 hálószobás- apartmant 55 Euro/nap. (ez ha belegondoltok szerintem nagyon kedvező ár hisz 1 főre 14 Eurot sem érte el a szállás ára ami ugye 3500 Ft sincs!!).

Amit pedig ezért kaptunk az tökéletesen megfelelt az igényeinknek.: Hatalmas nagy nappali, teljesen felszerelt konyharésszel, edényekkel, vízforralóval, kv-főzővel, óriási nagy hűtővel (még mélyhűtő része is volt), külön fürdőszoba, külön wc- hatalmas terasz, s ami a leginkább kellet –minden hálószobában szabályozható légkondicionálóval amiért nem kellett külön fizetni. Színes tv , mikrohullámú sütő..stb ! Ráadásul a ház szerintem 1-2 éves építésű lehet s így nagyon új volt minden.

Ami nagyon tetszett még, hogy Keriben az az apartman nem a strandhoz levezető főutcában van hanem az erről leágazó kis csendesebb utcácskában, a beachtől kb 4-5 perces kényelmes sétányi távolságra.

Bár hozzáteszem Keri eleve a nyugodt- csendességéről híres, nem pedig a laganasi „örületéről”…de erről majd később!

Az utazásról

A választott autónk végül is egy Mercedes Vito 8 személyes kisbusz volt ami tökéletes választásnak bizonyult, hisz bizony a Lamia-Amfissa közötti útszakasz – 2500 m magas hegyek szerpentinekkel- eléggé húzósnak bizonyult, s kellett az „erő”!

A busz bérlete egyébént napi 10.000 Ft volt (+üzemanyag) amit ha elosztunk a szállítható személyek számával akkor kiderül, hogy 1 főre a busz 1250 Ft költséget jelent naponta. Szerintem ez sem sok!!!

Maga az üzemanyag költség oda-vissza (s a szigeten történt kalandozásainkkal együtt)

9 literes átlagfogyasztással 82.000 Ft-ra jött ki- amit ha szintén elosztok 1 főre akkor 10.250 Ft ra jön ki az üzemanyag költség. No ez  szintén nem sok.

Lehet, hogy repülővel 2 óra alatt kényelmesen ott vagyok, de nem 15-20.000 Ft ból ha mindent ide számolok ( gk bérlet, üzemanyag, pályadíjak, kompdíjak).

Nem beszélve arról, hogy amit útközben látok, az mind -mind egy külön élmény.

S ne felejtsünk el még valamit. Nekem kint ezek után már nem kellett drága pénzekért autót bérelnem a maga tortúrájával.

De tudom…kinek a pap…kinek a papnéJ

Egy két számadat infó-hátha valaki ezek után hasonlóan nekivág ennek az útnak:

Indulás:                       11:00 kor Bp-ről

Szeged            162 km            12:45   tankolás tele

Röszke                        172 km            12:55   kb 5 perc alatt átjutottunk a határon minden gond nélkül

Szabadka        200 km            13:15   5 Eurós fizető kapu

Novi Sad        287 km            14:30   5 Eurós fizető kapu

Belgrád           360 km            15:25   na itt jól beragadtunk a délutáni csúcsban (kb 1 órás)

Nis                  592 km            18:30   15 Eurós fizető kapu

Lamia              1250km           03:15   na itt kezdődnek a hegyekJ

Amfissa          1310km           04:45   hegyi pihenés az éjszakában

Rió-híd           1400km           06:00   gyönyörű szép. 11 Eurós átkelés

Kilini-komp    1500km           07:30   mivel az időeltolódás +1 óra így a 8:00 komp elment

Komp indulás                                    10:30   30 Euró /gk plussz 7-8 Euró / személy

Érkezés Keri Lake                  12:00   összesen 1520 km

Keri Lake-beach

Tökéletes választás annak aki szereti a nyugodtabb csendesebb helyeket, a szép hegyi környezettel. S nekem ez volt a lényeg. Nem kedvelem a hosszú 3-4 km –es lapos „napernyőerdőket” (lásd például Laganas vagy épp az Olaszoknál mondjuk Jesolo vagy Bibione)

Itt a strand picurka, de kedves és valóban tiszta a víz. A napágyakat 7 Euróért bérelhetjük egész napra, de senki nem szól rád ha viszed a saját magad kis ernyőcskéjét s leszúród akárhova.

A part felső része kavicsos, de közvetlenül a tengerbe vezető méterek már homokosak, s lassan mélyülő, tehát kisgyermekeseknek is nyugodtan ajánlhatom. Mint ahogy voltak is sokan közülük…

Ami pozitívum még, hogy árnyékos a part, hisz egy teles fasor van a partra telepítve s ezek alatt helyezték el a napernyőket.

A parton – mint ahogy máshol is- megtalálható a jégkrémtől kezdve a gyrosig, a sörtől folytatva a jéghideg frappéig minden.

Egyébként itt lehet bérelni motorcsónakot – amit engedély nélkül odaadnak neked s mehetsz vele- 1 órára 25 Euró 2 főre- négy főre pedig ha jól emlékszem 35 Euró. Ezzel átmehetsz a teknős szigetre, s akár fürdözhetsz egyet annak a szép strandján is. (5 perc alatt átérsz)

A parton van egyébként a Turtle Diving búvárcentrum is…ha valakinek ilyen ingerenciája van.

Ha pedig egyénileg búvárkodsz (pipa+ szemüveg) akkor nagyon szép dolgokat gyűjthetsz…mint ahogy mi sem tértünk haza üres kézzel (kagylók, tengeri csillag, de láttunk hogy fogtak polipot is itt).

Maga Keri Lake egy aranyos kis falu 7-8 tavernával .Ebből a Keri tavernát ajánlom figyelmetekbe- nagyon jót vacsoráztunk ott, viszonylag elfogadható áron. Ráadásul az itteni szokásnak megfelelően a görögsalátát és az üdvözlő Ouzó-t ingyen és bérmentve teszik elédJ

A faluban minden kapható amire szükséged lehet a hét folyamán. 4-5 market is van a főutcán. Ásványvíztől(0,8Euro) kezdve a pékáruig bezárólag. Kimondottan finom korán reggel a melegen sütött vanilia krémmel töltött sütemény.(1,2Euro). A Herodotos marketet ajánlom leginkább…

A „kötelezö” programok

Mi a 8 napból 4 napot töltöttünk effektív a nevezetességek megnézésével.

Elmondhatom, hogy teljesen kőrbe jártuk a szigetet, s ha nem is mindet, de a legfőbb és talán a legszebb dolgokat láttuk.

Első nap a nyugati partszakaszt vettük nyakunkba, s talán ez volt a sziget legszebb része. Mi jobban kedveljük a hegyeket (Kampi, Porto Vromi), mint a lapos keleti partoldalt (Alyki- Tsilivi).

Nagyon szép eldugott kis öbölben fürödtünk először Porto Roxában. Valami élményszámba ment a hely. Egy hatalmas nagy sziklaöböl az egész- 8-10 méter mély kristálytiszta vízzel, s trambulinos ugrálási lehetőséggel. Amikor mi voltunk ott akkor rajtunk kívül kb.5-6 fürödtek még ezen a helyen.

Innen mentünk át Porto Vromiba- ami szerintem a sziget legszebb része!!

Aki nem a nagyhajókkal akarja kőrbe utazni a szigetet, annak ezt ajánlom leginkább, hogy innen indulva nézze meg a Navaggio öblöt. Itt ugyanis 14 Euro / fő ért egy 20 személyes kishajó repít el a Navaggió öbölve, kiegészítve a 1,5 órás fürdőző programot azzal, hogy az útközben található barlangokba-öblökbe  is behajt.

Féltem a hajóúttól, de utólag azt mondom mindenki simán bevállalhatja ( Ha anyósom gyomra kibírta akkor másnak ez gyerekjáték)J.

A Navaggió öböl az egy külön kategória…..azt látni kell. Leírhatatlan!!! Csodálatos!!

1,5 órai fürdőzés és hajóroncs nézelődés után a kishajó 20 perc alatt visszarepít Porto Vromiba.

Onnan mi visszafelé még megálltunk Exo Horában a 2000 ? éves fánál…fényképeszkedni.

Egyébként ebben a hegyi kis faluban érdemes szétnézni a házak elé kitett áruk között…méz, házibor, oliva, kézi szőttes, stb…(10 Euróért vettünk görög motívumokkal megszőtt szőnyeget).

A következő kirándulásunk a déli és a dél-keleti csücsök volt.

Laganas-Kalamaki nekem nagyon nem jött be…Talán a lapossága, a tömeg, a sok sok taverna, s az angolokról meg ne is beszéljünk. Ide most ebbe az élménybeszámolóba nem írnám le, hogy miket láttam az utcán, de megdöbbentő volt. Amit le merek írní az max annyi, hogy ennyi részeg modortalan fiatalt még én nem láttam. Én nem mondom, hogy megöregedtem, de tény nem vagyok már 20 éves. De ami itt megy?????....huh…a hulla részegen fetrengő 16-17 éves lányok, akik azt sem tudják némelyikük, hogy hol van…vagy épp az egymást felül licitáló üvöltöző, sörös üvegeket az utcán dobáló srácok…Istenem, csak az én fiaim ne így nőjenek fel..!!Elképesztő volt.

És itt kérek előre is elnézést azoktól akiknek ez teszett ott , és buliztak egy jót a laganasi éjszakában. Köszönöm…nekem ez már túl sok.

Ami viszont a további szakaszon nagyon tetszett, nos az Porto Zoro, Vasillikos, és Gerakas. Ez a három hely csodálatos. A gerakasi strand pedig elbűvölő. Az aktivisták ott ülnek és óvják a teknősök tojásait, de a beach jobb oldalára megengedik, hogy levidd és használd a napernyődet.

Egyébként itt ebédeltünk egy kedves kis árnyas tavernában mindösszesen 60 Euróért 6-an, pedig a grill-táltól kezdve a kardhalig ettünk, s ittunk mindent.

Harmadik kirándulásunk maga Zakynthos városában volt ahol a Solomos tér mellet a főutca illetve a mellék utcák kis üzleteit végig sétáltuk, egykét fagylalt, sür, üdítő, s hideg frappé kíséretében. A várba sajnos már nem jutottunk fel.

Negyedik egyben utolsó kirándulásunk az északi illetve a keleti oldal volt.

Itt ami nem igazán jött be nekem az Alyki volt. Az a tó, és az a csatorna ami abban a városkában van….szóval kiábrándító.

De utána a Kék barlangok kárpótoltak. Mi Makry Gialos ból induló űvegfenekű hajót béreltünk, s ez ismét jó választásnak bizonyult. Az ár tekintetében 30 Euro volt 2 gyerek és 2 felnőttnek.10 perc alatt repített minket (ezerrel- nagy élmény)a barlangokhoz a kishajó. Ahol ráadásul be is ment minden barlangba. Míg ahogy láttuk a szigetkerülős nagyhajók csak mesziről láthatják – vagy inkább nem is látják- mis is van a barlangokban. Tehát aki teheti kishajóval nézze meg, s ne fizessen be egy nagyhajós kirándulásra.

Visszafelé ráadásul egy eldugott csodaszép öbölben fél órára megáll a kishajó, s ott lehet fürdeni is. Hát mit mondjak…először nem mertem, de aztán láttam, hogy 2 görög srác fejest ugrik az őrült mélységbe…szóval egy életem egy halálom- bevállaltam én is, s a nagyobbik fiammal fürödtünk egyet.

S hogy a nap további részét is kitöltsük, innen kikötés után átmentünk Askosba a Natural parkba, aholy csodálatos hegyi környezetben egy gyönyörű „állatkertet” nézhettünk meg személyenként ha jól emlékszem 7 Euróért. Ha van időtök érdemes megnézni, nem minden nap láthatsz amerikai mosómedvét, amit ráadásul a kezedből etethetsz.

Estére pedig irány Keri naplemente. Nos a táj, s a látvány magáért beszél. Nem szabad kihagyni senkinek. Ennél romantikusabb, élmény szerintem a szigeten nem igen van több.

Összegezve

Maga a sziget csodálatos, bárkinek nyugodtan merem ajánlani.

Ha teheti maga válasszon mindenki az igényei szerint helyet, hogy hol száll meg.

Ha még egyszer mennék szintén csak saját szervezésben, autóval.

Ami nekem nagyon bejött : Keri Lake, Keri naplemente, Porto Roxa, Proto Vromi, Navaggió öböl,Blue Caves, Vasillikos, Gerakas, Porto Roxa. Gyros és a MythosJ

Ami nem: Laganas, Kalamaki, Alyki….de remélem ezzel senkit nem bántok meg.

S, hogy vissza mennék-e?....magamtól nem. Már csak azért sem  mert szeretek új helyeket látni – nekem például Thassos jobban tetszett- de ha adott esetben a jövőben a baráti társaság úgy kívánná, hogy irány Zakynthos…hát bevállalnámJ

….lehet hosszúra sikeredett, de tengernyi dolgot még le sem írtam, de bárkinek kérdése van az index fórumon szívesen válaszolok

Üdv. Tibor

Zakynthos Chat
*Ha nem kapsz választ azonnal,kérlek nézz vissza később!* A VENDÉGKÖNYV-ben korlátlan ideig megmaradnak a kérdések és válaszok.Tartalmasabb beszélgetésekhez érdemesebb azt használni !!! FONTOS: A Chat-et csak regisztrált felhasználók használhatják !!!

Zakynthos 2014 HD Video

Solomos tér webkamera

2024. Április

Indulás: 2004-07-13

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.