Webkamera

2007.06.20. 07:15

2007 Június

Zakynthos 2007. 06. 03-2007. 06. 17  Aeolus kombinált út

Eljött végre ez a nap is mikor elindulhatunk erre a remélhetőleg meseszép szigetre.

Kissé félve az előző két év buszos beszámolóit olvasva vártam milyen lesz a mi utunk??

Csak remélhettem, hogy nem lesz részünk hasonló élményekben.

Reggel 3!!-kor volt a találkozó Tatabányán a mekinél. Rendes utas lévén már fél 3-ra kimentünk, lassan telt az idő csak néha jött egy-két helyi vagány arrafelé menőzni az autójával: D

Eljött a fél 4 és kicsit izgulni kezdtünk. Mint ismeretes az Aeolus nem a jól szervezett buszos útjairól híres, de én reménykedtem, hogy tavaly óta javultak valamelyestJ

Mivel négykor még sehol nem volt a busz felhívtuk a pesti ismerőseinket, akik szintén erre az útra jönnek velünk tudnak-e valamilyen telefonszámot, ahol érdeklődhetnénk, mégis hol van a busz?? Kaptunk egy mobil számot, amit persze senki nem vett fel. Ekkor már 4 óra volt, fogalmunk sem volt hol a tekereg a busz? Felhívtuk ismét az ismerősöket, akik már elindultak a pesti találkozó helyre, hogy ha esetleg megérkezik a busz, jöjjenek már vissza értünk, mert azért mi is mennénk nyaralni :D Nem tehettünk mást vártunk immár 1 óra 45 perce a hajnali 10 fokban és egyszer csak láss csodát megjött a buszunk!! Sehol egy utas tök üres volt. Kérdeztük a sofőrt hol voltak? Erre azt a választ kaptuk, hogy gond volt a pálya matricával ezért késtek. Mindegy gondoltuk a lényeg, hogy itt vannak, mint kiderült csak magyarok leszünk a buszon. Két sofőrünk volt, az egyik tudott magyarul. Hajnal 5-re Pestre értünk. Gyors bepakolás, elhelyezkedés és már indultunk is. Reggel 9-re voltunk a magyar határon, sima határátkelés mindenhol este 9-kor léptük át a görög határt. Mondták a sofőrök igyekezni, kell, mert a reggel 8-as kompot el kell érnünk mondván, arra van jegyünk. Gondoltam magamban ez nagyon ismerős duma másoknak is ezt mondták aztán többnyire sosem azzal a komppal mentek át, mint amivel kellett volna.

Reggel 7-re lent voltunk Killiniben a sofőr elment megvette a jegyeket!!(tehát nem is volt jegyünk) kipakoltunk a buszból, fel a kompra 8. 10-kor már hajóztunk is Zakynthos feléJ

Összességében a buszos útról: a reggeli késést leszámítva, a legjobb buszos utam volt. Normális sofőrökkel, szinte új busszal, minimális határvárásokkal, kulturált helyeken álltunk meg WC- re, volt kávé, üdítő stb. volt magyar nyelvű film. Szóval én csak jót mondhatok az Aeolus buszos útjáról, mindenkinek hasonlóan jó utat kívánok.

1 nap:

Megérkeztünk a komppal, várt ránk az idegenvezető valamilyen Dóra. Elmondta ki melyik apartmanban lesz. Két lehetőség volt: Argasiban a Krinas apartman, ide mentünk először. Ez a fő utcától nem messze van, elég nyüzsis helyen, a környéken van jó pár zenés hely, étterem kisbolt stb. Tehát gondolom ez nem olyan csendes szállás. Magát a házat csak kintről láttuk jól nézett ki, a strand kb. 10 perc gyalog, és minden van a közelében. Argasi egyébként is jó hely esti sétákra, bulizni, vacsizni. Itt kitettük a busz felét, és jöttünk a következő szállásra. Ez Vasilikosban van Anemomylos apartman. Maga az apartman nagyon szép, jó a medencéje, szép a környék. Az út mellett van, néha jön egy-két autó, egyébként nagyon csendes környék. Madárcsicsergés, fenyőerdő, és a teraszról látni a tengertJ

11 órakor már megfürödve, kipakolva kávéztunk a teraszon. Elindultunk gyalogosan felfedezni a környéket, ezt tapasztaltuk: itt nincs szinte semmi élet. Van 4 élelmiszer bolt, ahol lehet kapni kenyeret, zsemlét, stb. péksüti viszont nem nagyon. Van pár étterem nem túl olcsók, 3-4 ajándékbolt egy autókölcsönző és más semmi. Ezt a helyet csak azoknak ajánlom, akik egyébként is bérelnének valamilyen járművet, mert innen még a strand is kb. fél óra gyalogL

Mivel mi egyébként is szoktunk mocit bérelni nem estünk kétségbe, mivel innen 10 km Argasi ahol viszont szinte minden van, így esténként átmegyünk  vacsizni, sétálni, vagy elmegyünk Laganasba nem gond. Most autót béreltünk mivel 4 –en vagyunk. Egy Hyundai Atost 10 napra 280 -ért, teljes biztosítással, önrész nélkül. Szerintem ez jó ár. Ráadásul úgy alkudtuk ki az árat, hogy aznap 12-kor elhozzuk a kocsit, és másnap reggeltől számolja a 10 napot, így kaptunk fél napot ajándékba. Ezt kihasználva elmentünk enni Argasiba, majd bevásárolni a Lidlbe, és a Diába. Hazaérvén aludtunk egy órát összeszedtük magunkat majd elmentünk Zantéba várost nézni, de sajnos a sétáló utcában már elég sok minden zárva volt így visszamentünk Argasiba ahol ismét ettünk, sétáltunk, na és persze vettünk egy-két dolgot. Éjfél körül értünk haza, itt még beszélgettünk, söröztünk egy kicsit majd alvás.

Az időjárás első napunkon nem volt túl jó, reggel fátyolfelhős de meleg időnk volt, ez délutánra erősen felhőssé változott erős széllel, majd este 9-körül megállt.

2. Nap

Reggel 8 körül keltünk. Az idő pocsék. Erős szél, fekete felhők mindenhol, egyszer csak mintha dézsából öntenék hihetetlen zápor, néha elállt így két eső között gyorsan elmentünk kenyeret venni, épp hogy hazaértünk a következő nagy zuhi előtt. Ez kb. du. 1-ig így ment majd hirtelen kisütött a nap. Összekaptuk a cuccunkat és gyorsan elindultunk felfedezni, amit lehet. Először Laganas strandját néztük, meg ahol hatalmas hullámok voltak nem nagyon tetszett tovább is álltunk Kaminia beach-re, mire ideértünk elkezdett szemerkélni az eső. Megállapítottuk, hogy ez sem a nekünk való hely irány Keri beach. Ez tetszett volt hangulata még így esőben is. Majd innen a Keri világítótoronyhoz mentünk, ami nagyon jól nézett ki, ide tuti visszajövünk még.

Továbbmentünk Agalasba ahol a barlangot akartuk megnézni, meg is találtuk, de nem tetszett. Itt tovább mentünk egy térképen sem jelölt úton és egy hasonlóan szép sziklás partra értünk, mint Kerinél, fotó majd  irány tovább. Közben kisebb nagyobb megszakításokkal szakadt az eső, néha úgy tűnt ma utoljára, de mindig kiderült korai volt az öröm jött az égi áldás még bőven.

Agalasból Kiliomeno felé vettük az irányt majd Agh.Leon és onnan Limnionast néztük meg. Ez szintén sziklás part rész ,fotózni megéri lemenni. Innen Kambi-ba mentünk szintén fotó, majd Exo Corában ettünk. Finom volt és nem drága. Kaja után Maries innen Vromi Bay, ami nagyon szép. Itt sok kis hajó van, akik elvisznek a Navagio öbölhöz. Sajnos az árat nem tudtuk, meg mert mire odaértünk már mindenki elmentJMajd legközelebb megkérdezzük. Innen siettünk, mert kisütött a nap irány Anafonitiria és a Navagio öböl. Egyből meg találtuk az utat rajtunk kívül 4 angol srác volt itt lehetett fotózni, kamerázni senki sem zavart minket. Nagyon szép volt sokat fotóztunk, kameráztunk, és biztos, hogy még egyszer visszajövünk még ide a nyaralás alatt. Mire kinézelődtük magunkat fél 9 körül járt az idő megint beborult így elindultunk hazafelé. Volimes érintésével a másik oldalt vettük irányba. Megnéztük Alykest esti fényben majd irány haza. Argasiban beültünk vacsizni utána nyomás haza még beszélgettünk kicsit az apartmanban 1-körül irány aludni.

3. Nap

Reggel napsütésre ébredtünk nagy volt az öröm. Elmentünk Argasiba a pékhez, mert péksütit csak ott lehet kapni, majd megreggeliztünk. Reggeli közben megint beborult az ég ennek ellenére elindultunk a keleti partot felfedezni bízva abban, hogy jó időnk lesz.

Mint kiderült jól tettük nagyon szép napos időnk volt egész napJElsőként megálltunk a hozzánk igen közel eső Porto Zoro-n szép a hely gondozott kert és jó kis bár van a parton szinte nem is volt ember lent, innen Vourderi-re mentünk ez nem tetszett igazán bár szép ápolt kert, füves rész van étteremmel, ha iszol valamit, akkor ingyen van a napernyő. De a part itt is kicsi és elég koszos ugyan úgy, mint Argasi partja: kicsi szinte alig lehet kifeküdni koszos, és sokan vannak, gyorsan tovább is álltunk Zakhyntos városba. A főtéren sétálgattunk kicsit vásároltunk ezt azt majd tovább indultunk

Tsilivi felé megnéztük a partot viszonylag elfogadható homokos elég széles is, a falu is szimpatikus, de a parton már most rengetegen voltak a mi ízlésünkhöz :D Továbbmentünk  Planoson, Bouka beach-et megnézni ez utóbbi nagyon nem tetszett. Szinte nincs is, part a víz is elég koszos volt. Amboula viszont nagyon tetszett nagyon kevesen voltak nagyon szép volt a víz, alig voltak ,a part homokos esetleg apró kavicsos van egy szépen ápolt füves rész napernyőkkel. Itt megálltunk enni a parkoló jobb oldalánál levő étteremben. Finom volt a kaja és nem volt drága. Nagyon hangulatos az étterem és szép a kilátás. Ide is visszajövünk egy napra strandolni. Ezután megnéztük még: Katragaki, Pachis Ammos, és Drosia beach-et a tapasztalat ugyan az: a part nagyon nem szép, a víz hiába tiszta és csodás a színe egyszerűen nincs hova kifeküdni, mert volt, ahol kb. 1 méter volt csak a part rész. A legtöbb helyen feljebb van egy is gondozott füves rész amit, persze csak napernyőbérléssel lehet használni.

Gerakari, Amoudi, és Alikana strandokat kihagytuk, majd visszamegyünk megnézni, inkább Xingia felé vettük az irányt. Itt egy kis terep túrán vettünk részt, ugyanis lementünk gyalog azon az úton, ahol ki van írva, hogy csak 4+4 kerék meghajtású autóval ajánják. Leballagtunk itt egy kis öblöt találtunk a jobb oldalon homokos, részel a balon sziklás kb. 6-8 ember fér el kényelmesen sajna mi már létszám felettiek voltunk így visszafordultunk a nem kis emelkedő megmászásának. Mégis ajánlom mindenkinek ezt az öblöt kicsit macerás, de szerintem, megéri!

Továbbmenve megláttuk az „igazi” Xingia beach-et nagyon szép jó sokan voltak és érdekes kénes szaga volt tényleg a víznek: D Ide is visszajövünk fürdeni. Mentünk tovább Makris Gialosba megkérdeztük a hajó árát: kék barlang 10€ + Navagio 10€ a kettő együtt kb. 2 óra. Mivel tudtam lesz ennél kedvezőbb árban is tovább mentünk Agh. Nikolaos –kikötőjébe.

Itt rengeteg ajánlat közül választhatunk: 15€ barlangok + hajóroncs, vagy üveg aljú hajót is választhatunk 4 főre 25,€ de ez csak a kék barlanghoz megy kb. 50 perc.

Persze rengeteg ajánlat van, nem kérdeztük meg mindet.

Továbbmentünk a sziget csücskénél levő világítótoronyhoz itt egy nő volt, aki eléggé zavarosan mondta el a lehetőségeket. Hol azt mondta Ők csak a kék barlangokhoz, mennek 5, utána már 7, 5 vagy azt hogy mindkét helyre mennek 7, 5+7, 5€-ért. Mivel nem nagyon értettük most akkor mit is kaphatunk a pénzünkért erről a lehetőségről lemondtunk.

Inkább Ag.Nikolaosban keresünk majd valamit. Elindultunk visszafelé és Makris Gialoson megálltunk fürdeni. A strand: a partja köves, bent a vízben még nagyobb kövek, a víz tiszta a part viszont elég szemetes volt. A délutánunk maradék részét itt töltöttük, majd hazajöttünk. Fürdés átöltözés irány sétálni, vacsizni, majd beültünk egy internet kávézóba fél óra 2. 5€ negyed óra 1, 5€ egy óra 5€ Megnéztük az időjárást, jó időt ígérnek: D

4. Nap

Mivel előző két nap elég sokat mentünk mára egy kicsit pihenős napot szerveztünk. Reggeli után elindultunk megnéztük  Ionio beachet, a caretta beach bár a ház tulajáé ide mentünk le a strand elég jó volt de továbbmentünk Gerakasba. Itt a napernyőket nem engedték levinni a teki tojások miatt, kint hagytuk az aktivista csajnál, mondta, hogy vigyázz rá és felhívta a figyelmünket, hogy a parttól 5 méterre pakoljunk le. Elég sokan voltak de elsétáltunk a sziklafal közelébe itt kevesebben voltak. A víz még elég hideg szerintem, remélem azért melegszik, még itt vagyunk kicsit. A part homokos, a víz lassan mélyülő homokos, nincs benne semmi. Estig itt voltunk majd haza fürdés, és irány Kalamaki, és Laganas vacsizni és vásárolni. Megtaláltuk Laganasban a Mammas Place éttermet de nekünk nem ízlett itt a gyros, és csodálkoztunk, mit keres benne reszelt sárgarépa, és majonéz a tzatziki helyett???

Vacsi után sétáltunk, de nagyon nem tetszett a város, teli bárokkal, a part a főutcánál nagyon nem szép, viszont tényleg millió kagyló van a parton. A boltok kínálata elég gagyi, de vettünk egy halásztól tengeri szivacsot, ki is próbáltuk a másnap esti fürcsinél, nagyon jóóóóóJ

5. Nap

Reggel ismét felhős volt az ég ezért úgy döntöttünk elmegyünk megnézzük Tsivilit, megkeressük a sokak által ajánlott Gyrolandot és a mozgólépcsős boltot is szemügyre, veszzük. Mire Tsivilibe értünk kisütött a napJFelmentünk a boltba, vettünk egy-két ajándékot ettünk gyrost tényleg finom voltJMajd lementünk Ambula beach-re fürdeni. Nagyon szép volt a víz szinte senki nem volt a parton nekünk nagyon tetszett ez a part. Az elején egy kicsit köves, de utána lassan mélyülő homokos, és nagyon tiszta! a parton van zuhany, kis faöltöző kabin egyszóval klassz a strand. Este 7 körül indultunk haza, fürdés majd irány ismét Argasi vacsizni, itt találtunk egy nagyon jó éttermet, akkora adagokat hoztak, hogy csak, na! Ettünk 2 adag hagymakarikát rántva+ sült krumpli, 3 gyros tálat, görög salit, ittunk 3 sört, 2 fantát és fizettünk 33 Alig bírtunk felkelni az asztaltól: D

6. Nap

Teknőst szerettünk volna keresni ezért lementünk Laganasba, vizibicót bérelni, de mivel nagyok voltak a hullámok nem adták ki a kölcsönzősök a járműveket így tovább álltunk

Agios Sostisba, ott a disco szigetet néztük meg.  2. 5 €-t kell fizetni, ha be akarsz menni a szigetre, de ezért kapsz cserébe egy kártyát és ihatsz egy italt a bárban: D

Nekem nagyon tetszett a sziget a másik oldalán van egy kis strand, lehet fürdeni, gyönyörű a víz!!! Mi nem fürödtünk csak leültünk a bárba és legeltettük a szemünk a vízen. Innen Keri beach felé vettük az irányt itt fürödtünk, napoztunk, majd mikor elég volt a napból visszamentünk Laganasba kagylót gyűjteni. Ekkorra már a szél is elállt, és ezen felbuzdulva béreltünk egy vizibiciglit, és elindultunk tekit keresni. Sajnos az utunk egy túlélőturnéra sikerültLMár az utunk elején furcsa volt a vizijármű, de gondoltuk biztos csak mi nem emlékszünk hajlott korunkból kifolyólag arra, hogyan is működik eme bonyolult szerkezet.

Mivel négyen voltunk, a két fiú tekert mi lányok mögéjük ültünk. De ez nem tűnt jó dolognak, mert a bicó hátsó része erősen vízbe került, a cipőink elkezdtek kiosonni a fedélzetről. Na akkor gondoltuk egyik lány előre ül, kiegyenlítve az erőviszonyokat. Ez kb. 3 percig működött is, ám ekkor a bicó eleje telt meg vízzel, de olyan szinten, hogy a fiúk lába a pedáloknál teljesen vízben volt. Ekkor persze már jó messze bent jártunk, és kezdtük gyanítani, hogy ebből baj lesz. Mivel az a variáció nem volt jó, hogy ketten hátul, majd az sem, hogy egy –egy elől és hátul, utolsóként megpróbáltuk, hogy én maradtam hátul, a másik lány pedig a bicó közepére próbált ülni. Ekkor a bicaj, aminek egyébként is vízben állt az eleje, balra elkezdett dőlni, de nem kicsit, hanem nagyon, oly annyira, hogy a párom majdnem derékig vízbe került. Na ekkor tudtuk, hogy nagy gáz van!! Persze nálunk volt fényképező, kamera, nadrágzsebbe lazán bedobva kocsi és lakáskulcs stb.… Gyorsan felkaptam a két zacskót, amiben az értékek voltak, a jobb oldalra kidőltem, a másik lány pedig végső kétségbe esésében a két fiú közé ált és félig megdőlt helyzetben próbálta egyensúlyban tartani a süllyedő bicajt. A legnagyobb gáz az volt hogy a fiúk hiába tekertek nem mozdultunk semerre. Egy kissé jobban előredőlés, a részemről még kijjebb hajolás és végre elkezdtünk haladni. Lassan nagyon lassan… És miközben próbáltunk partközelbe evickélni látom ám, hogy egy másik vizibiciglis aki ugyan ettől a „megbízható” járműveket kölcsönbe adó fickótól bérelt szintén elsüllyed!! Először csak kicsit jobbra dőlt a bicajuk majd szép lassan belefordult a vízbe, nem akartam hinni a szememnek! Az volt a szerencséjük, hogy egy másik bicajjal gyorsan odatekertek és át tudtak szállni. Mi eközben egyensúlyozva a fiúk ezerrel tekerve haladtunk kifelé. A legszebb az volt, hogy a kölcsönzős srác kint csacsogott a parton, miközben 2 bicaja is elég életveszélyes helyzetbe hozott embereket. A fiatalok elkezdtek kiabálni, integetni, hátha észreveszik őket. Mi nyikkanni sem mertünk, mert csak a szerencsének köszönhettük, hogy mi még nem fordultunk bele a vízbe. A kikötőből észrevették a bajba jutottakat, gyorsan jöttek is értük, de a csávókámnak még mindig nem derengett semmi…. A motorcsónakkal érkezők előbb a majdnem elsüllyedt vizibiciglit kötözték, meg aztán szedték össze a 4 fiatalt.

Lassan mi is kiértünk a partra, a kölcsönzős is feleszmélt, és amint sekély vízhez értünk leugráltunk a lélekvesztőről. Na amit a csávó kapott azt nem tette zsebre, mondtuk milyen életveszélyes szart ad az embereknek, hogy ilyen bicókat nem lehetne kiadni!! Erre azt mondja azért süllyedtek el a fiatalok, mert nekiütköztek a másik csónaknak, persze ha a vizet nézte volna, láthatta volna, hogy nem is volt egymás közelében annyira a két bicaj. Kihozták a fiatalokat, meg a bicajt a halászok, és alig bírták megmozdítani annyira tele ment a belseje vízzel, a miénk  is eléggé felszívta magát vízzel. Szerintem egy normálisan szigetelt vizibicajnak ilyet nem szabadna művelnie! Emlékszem balatoni nyarakra, mikor órákig ugráltunk a vízbe a bicóról , néha többen is voltunk rajta a megengedettnél, mégsem történt ilyen soha.

A süllyedő roncsot elhagyva az autóhoz mentünk azonnal feltéptem egy dobozos Mythos-t, és egy huzamra megittam. Tehát aki kalandtúrára vágyik annak ajánlani tudom, de a többiek inkább kerüljék el azt a kölcsönzőst, aki Laganas főutcájáról a tengerpartra érve a jobb oldalon az első. És kék fehér bicikliket bocsát a nagyérdemű rendelkezésére.

Hazajöttünk lefürödtünk, kicsit kiengedtünk a túlélő túra után és elmentünk vacsizni a nem messze lévő Wind Mild étterembe, ahol minden nap nyárson sütnek egy kis malacotJ

Itt kardhalat, görög salit, muszakát, gyros tálat, és egy carbonarat ettünk, csapolt! Mythost ittunk jó pár korsóval 55,€ fizettünk. Csak reméltem, hogy este nem vizibicajjal álmodom…….

7. Nap

Reggeli után a Keri kilátó felé vettük az irányt, mivel első nap nem kimondottan fotós idő volt, a hely viszont mindenképp megért még egy fotózást. Odafelé megálltunk topicon ajánlott Cavo Grosso-nál és befizettük másnapra 18€-ért a hajókázást. Keribe érvén ragyogó napsütésben bebarangoltuk a hegyoldalt nagyon jó képeket készítettünk, majd visszafelé beültünk a világ legnagyobb görög zászlójával büszkélkedhető tavernába, ahol a kilátás is megér egy frappét. Itt ismét sok fotó majd találkozás a Golgota virággal, és azonnal tudtam ilyen nekem is, kell: D Egy jó pár közeli képet készítettünk, hogy itthon tutira be tudjam szerezni, na és persze képernyővédőnekJ

Majd tovább vettük az irányt a hegyi falvak felé, mert itt is sok szép látnivaló akad, ami megkívánja a napsütést.

Agalas,Kiliomeno,Agh.Leon,Exo Chora,Maries,Anafonitria. Mind mind igazi görög falvak sok szép régi lelakott házzal, csodás virágokkal, ezeréves olajfával. Híres templommal, hihetetlenül szűk kis főutcákkal, egyszóval ki nem hagyható dolgokkal! Mindenkinek csak ajánlani tudom.

Anafonitriában megálltunk „kötelező” tekis szőnyeget venni, nagyon aranyos volt az eladó igen határozottan, de nem tolakodóan megkóstoltatta velünk a helyi bort, mézet, kent ránk olíva testápolót, és nagyon lelkesen mutogatta a szőnyegeket, terítőket. Vettünk is jó pár dolgot, a terítőhöz adott 2 kisebbet is ajándékba. Alkudni lehet és engedett is az árból, így mindenki elégedetten távozott. Innen Xingiának vettük az irányt és fürödtünk egy jót a kénes vízben, ami kissé tényleg büdösJ

Miután  kipancsiztuk magunkat hazafelé vettük az irányt, a kedvenc éttermünk felé, ahol ismét sikerült négyünknek jól bevacsiznunk 33.5€-ért:D

Itthon megnéztük még az aznapi képeket, és eltettük magukat holnapra, amikor is körbehajókázzuk a szigetetJ

8. Nap

Reggel kilencre kellett az irodához mennünk, ahol felszedett minket a busz és elvitt a kikötőbe.

¾ 10 –kor indultunk nagyon szép napsütésben. Az első megállónk Xingiánál a 4X4-es lejáratú strandnál volt. Korábban ugye jártunk itt de mivel páran voltak itt lent tovább álltunk, mert nem túl nagy a part. Most viszont láttuk, hogy nem kellett volna, mert jobbra, ha kicsit átsétáltunk volna a sziklákon volt egy jó nagy part rész, és balra is volt még két kisebb öböl, tehát tudtunk volna hol fürödniJItt egy órát, fürödtünk nagyon szép volt a víz kicsit hideg, de jól esett. Majd tovább mentünk a kékbarlangok felé, nagyon szépek és tényleg meg kell őket nézni közelebbről is.(el is határoztuk, hogy visszajövünk valamelyik, de megnézni) Majd következett a híres roncsos öböl, hihetetlen a látvány, ahogy szép lassan elénk tárul. Mivel nem voltak nagy hullámok itt is kikötöttünk fürödtünk egy jót, készült jó sok fotó is. Sajnos azért a vízen látszott, hogy nem tesz jót ez a nagy hajó forgalom, a víz alatt is fellelhetőek olajfoltok, de azért tényleg nagyon szép a víz. Viszont nagyon gyorsan mélyül, és a part nem homokos, hanem kisebb nagyobb kavicsos!

Innen tovább indulva megnézhettük a nyugati part hihetetlen vad sziklás oldalát, menet közben is rengeteg kis barlangot láttunk. Majd a sziget vége felé, de még a Keri-i sziklák előtt bementünk a Delfin barlangba. Itt egy pár perces megálló, majd indulás tovább, elhajóztunk Kerinél a két szikla közt és a teknős sziget felé indultunk. Itt nagy csalódásként nyugtáztuk, hogy nem állunk meg fürdeni (pedig az irodánál tutira ígérték) hanem lelassítottunk Gerekas felé vettük az irányt, és tekit kerestünk. Sajnos nem találtunk, így ahogy kiértünk a teknős zónából sebességre kapcsoltunk. Már azt hittük semmi más nem fog történni ekkor DELFINEK-et láttunk!! Kísérték a hajót ketten is!! Nagyon aranyosak voltak jó ideig velünk úsztak, aztán egyszer csak eltűntek. Én még órákig tudtam volna nézni őketJa delfinektől jókedvre derülvén, utaztunk tovább, még megálltunk Porto Románál fürdeni egy fél órára, majd irány Zakynthos kikötője, ahová olyan 7-re értünk be kb.Ott vártak ránk a buszok, amik behoztak Argasiba. Itt beültünk a szokásos helyünkre, ahol ismét nagyon finomakat ettünk. Hazaérvén még megnéztük a képeket, és a videót a delfinekről nagyon jól sikerültekJ

9. Nap

Mivel a vizibiciglis teknős nézésünk nem sikerült túl jól, de teknőst mindenképp szerettünk volna látni, a fórumon ajánlott Agios Sostis kikötőjénél próbálkoztunk. Reggel 9 körül értünk oda a kikötőben a halászok adták el a frissen kifogott halkat, és a zöld-fehér halászhajónál megtaláltuk a tekit!!! Nagyon köszönjük a hasznos infótJEgy jó órán keresztül fel alá úszkált és szedegette a kedvére való halacskákat, mi lelkesen fotóztunk, nagyon jó képeket készítettünk. Nagyon jó volt látni, én nem is gondoltam, hogy ilyen nagyok a Caretta teknősök.

Nagy örömmel meséltük a többieknek, hogy láttunk tekit, gyors fényképnézésbe kezdtünk itthon, jókat sikerültfotóznunk.

Ebéd után megkerestük a hajóról látott Agh.Nikoalos beach-et, ahol a kis kápolna van a sziklákon. Maga a strand nagyon szép, rengeteg vizisport lehetőséggel, de tömve volt angolokkal, akik ordítoztak, és balhéztak így továbbálltunk. Lementünk a Banana beach-re itt a Caretta bár mellett találtunk egy partszakaszt, ahol nincs napernyő ide telepedtünk le. A víz kristály tiszta, elején egy kicsit köves de utána lassan mélyülő homokos, nekünk nagyon tetszett főleg, hogy alig voltak lent és végre a tenger hullámzását hallottuk az angolok helyett.

Estig itt voltunk majd vacsizni bementünk ismét Argasiba. Fél 9-kor elindultunk Keribe naplementét nézni elég nagy hajrában, de hiába értünk oda időben egy vastag páraréteg miatt nem volt igazi naplementénk. Hazafelé bementünk Laganasba ajándékokat venni, amit elég gyorsan letudtunk, mert teli volt az utcaordítozó, angol srácokkal, akik kissé piásan vándoroltak egyik bárból a másikba, ha valaki nem szereti a bulizós hangos helyeket még véletlenül se jöjjön ide, hihetetlen mennyire nem tudnak viselkedni, komolyan mondom ilyet még sehol nem tapasztaltam, pedig jó pár helyen voltam már Görögországban.

10.nap

Reggel korán keltünk, elmentünk Agh.Nikolaosba megnézni a kék barlangokat közelebbről.

7€/fő volt a kis csónak egy fiatal srác volt a kapitány, nagyon jó fej volt végig mesélt nekünk.

Nagyon szép volt, a barlangokat belűről is látni.A víz gyönyörű kristály tiszta és csodás színe volt a víznek. Visszafelé megkértük a srácot álljon meg, hogy tudjunk fürdeni egy kicsit, egy barlang előtt „leparkolt” és lehetett ugrálni a vízbe. De olyan kis punnyadt volt a társaság csehekkel voltunk egy hajón, hogy csak én fürödtem a csodaszép vízben: D Néztek is a

csehek, hogy most mi van? Hiába mutogatta a srác nekik, hogy lehet menni, úszni nem éltek a lehetőséggel. Így egy pár perces fürcsi után visszaindultunk a kikötőbe.

Hazafelé „beugrottunk”  Tsivilibe a Gyrolandba enni tényleg nagyon finom a gyrosuk, és van csapolt Mythos!!

Majd visszajöttünk Vasilikosba, és a tegnapi partrészt felkerestük egész estig, fürödtünk, napoztunk ma sem volt szinte senki a parton. Este a szokásos vacsi a „törzshelyünkön” annyi kaját kértünk, hogy a szakács kijött megnézni ki ez a kis beles társaság: DD Nagyon finomakat ettünk. Még ettünk egy-két apróságot, mert holnap le kell adni a kocsit du. 1-kor.

11. nap

Mivel a tekit csak mi voltunk megnézni elmentünk az ismerősökkel ma is tekilesbeJ

9. 20-ra értünk oda, ott is volt a tekiJMa is jó sokáig néztük, persze ismét rengeteget fotóztuk.

Mikor elég volt a tekizésből, átmentünk Laganas strandjára kagylót szedni. Rengeteget találtunk szinte egy óra alatt teli lett a kagylász zacsink: D

A víz tiszta nagyon jól lehet kagylót gyűjtögetni, na de, hogy mi mindent találtunk még a vízben hihetetlen!! Zokni, banánhéj, tampon!! Stb. döbbenet, ilyennel sem találkoztam még sehol ebben az országban.

Dél körül visszavittük az autót, és megpróbáltunk szombat estig egy baráti árat kialkudni.

Végül is szombat estig megkaptuk 60€ -értJa két és fél napra jó ár szerintem.

Ebéd után aludtunk egy kicsit, mert már nagyon nagy a forróság nem kívántuk a déli napot.

Majd irány a Banana beach késő estig.

12-13 nap

Semmi különös dolgot nem tettünk ebben a két napban. Reggeli után lementünk a szokott partra ebéd környékén hazajöttünk, kajcsi majd 3 után ismét vissza estig.

Hazaút

Reggel 7_kor volt a találkozó az apartmannál busz jött időben felszedtük az tastársakat a Krinas apartmannál és irány a reptér, amikor megláttam nem akartam hinni a szememnek. Olvastam, hogy kicsi meg zsufi na de ERRE nem számítottam.

Döbbenet kicsi, koszos, zsufi, lelakott, és ezt a fejetlenséget! Hatosával! Mehettünk a repjegyes pulthoz onnan a reptéren átkacskaringózó sorba tereltek minket, útlevél ellenőrzés céljából.

Tunéziában a Monastiri reptér kategóriákkal különbül nézett ki!!!

A másik oldalt sem volt jobb: Emberek a földön, lépcsőn ülnek, levegő semmi, na és az a dohányzó!!! Még jó, hogy nem vagyok bagós. Olyan füst volt bent, hogy szerintem nem kellett rágyújtania annak, aki bement elég volt csak szipákolnia egyet, kettőt a dohányfüstbőlJ

Na mindegy repcsi időben jött, felszállás rendben ment. Lestünk ám fentről rendesen. Láttam Kefalóniát nagyon szép!! Megér egy nyaralástJ

1 óra 50 perc volt kb. az út, kész felüdülés volt Ferihegy 1-re megérkezni.

Összefoglalva:

Az iroda: A reggeli késést leszámítva semmi gond nem volt. Talán még annyi, hogy az idegenvezető csajszi egyik napról a másikra lelépett a beszedett fakultatív programok pénzével. De ezt mesélték nekünk, erről nem tudok közelebbit, mert mi mindent magunk intéztünk.

Szállás: Aki bérel valamilyen járművet, vagy nem nagyon szereti az esti tömeget annak bátran ajánlom! Egyébként nem annyira. A tenger 15 perc sétával érhető el, a faluban pár étterem, bolt, ajándék üzlet, és egy autókölcsönző van, amik szintén kb. 10 perc sétára vannak.

Nekünk tetszett, minden harmadik nap takarítottak, tiszta ágyneműt, törölközőt kaptunk. A tulajék jó fejek, a környék csendes, nyugis. a medence szupi.

A sziget:

Ami tetszett: Nyugati part, Navagio, kék barlangok, a hegyi falvak, a teknőcök, a táj, azok a csodás növények, a tenger gyönyörű színe tisztasága, Gerekas mikor nincs tömeg, Porto Zoro, Banana Beach azon részei, ahol még nincs napernyő dömping, Tsivili, Ambula beach, Xingia-nál a 4*4-es öböl.
Ami nem: ANGOLOK (mindenhol) Laganasnál a  tengerben itt ne tudjátok meg miket találtam!!!! szemét (sokkal több, mint ami egyébként "megszokott" Görögországban, a strandok többsége tömeges, hangos, és szemetes! Ez nagyon nem tetszett. Jó lett volna több elhagyatottabb részt találni, és kevesebb szemetet.
A tengerparti részeken nehezen találod meg "Görögországot".

Összességében: Tetszett, de nem olyan volt, mint amire számítottam. Én valószínűleg nem térek vissza erre a szigetre, mert nem találtam meg benne azt, ami nekem GÖRÖGORSZÁG
J

Zakynthos Chat
*Ha nem kapsz választ azonnal,kérlek nézz vissza később!* A VENDÉGKÖNYV-ben korlátlan ideig megmaradnak a kérdések és válaszok.Tartalmasabb beszélgetésekhez érdemesebb azt használni !!! FONTOS: A Chat-et csak regisztrált felhasználók használhatják !!!