Webkamera

Judit25 beszámolója

2006.09.28. 08:34

Kedves Zakynthos Rajongók!

Nem vagyok egy tengerpart imádó, inkább a nagyvárosi, és múzeumokban, művészeti látnivalókban gazdag kirándulásokért rajongok, de most megváltozott a helyzet!:))) köszönöm Neked Zakynthos!
Augusztus végén szeptember elején voltunk egy hétig (2006.08.30-2006.09.06) e csodálatos szigeten a Neckermannal. Aghios Sostisban szálltunk meg a Hotel Zante Sunban. A szállodáról rosszat nem tudok írni. Nagyon kedves a személyzet, egy családi vállalkozás. A konyha kitűnő, bőséges, a szobák tiszták, kényelmesek, tágasak. Két-három naponta cserélnek ágyneműt, és törölközőt, és mindennap takarítanak. A biztonság jó, bár volt széfünk, de a szobába is hagytunk értéket pl. fényképező, mobil, de semmi nem történt. Aghios Sostis csendes, kedves kis nyaralófalu. Nekem bejött. Tavaly nagyot csalódtam Loret de Marban, szerencsére Ag.Sostis az ellenkezője.
Szervezett úton Kafelónián voltunk, Nagy Klára kalauzolásában. Nagyon élveztem. Klára fantasztikus csaj, és nagyon sok érdekes dolgot tudhattunk meg tőle mindkét szigettel kapcsolatban. Csak buszból a Szent György erőd, Itthaka szigete, Argostoli városa (kb 40 perces fakultatív séta, megjegyzem kevés:((( ), megnéztük: Drogaratti cseppkőbarlang, Melissani-tó, és a Mirtusz öböl fenntről, de sok más érdekes dolgot is láttunk a buszból. A szent kígyók legendűja, Pán Isten, az aranyfogú kecskék...stb, aki kíváncsi annak csak ajánlani tudom:))). A kompút kicsit hosszú, és visszafelé hullámzott a tenger, háááát... volt aki kevésbé bírta. Sajnos delfineket nem láttunk, viszont a kék-barlangok gyönyörűek a kompból Skinari alatt ( a komp nem Zantéból, hanem Ag.Nicholaosból indul). A delfinekért kárpótlásul Ag.Nicholaos kikötőjében láttam egy gyönyörű polipot, szép példány volt.
Zakynthost autóval jártuk be. A Smart Rentalsnál béreltünk egy Pandát:))) isteni kis kocsi, élmény volt vezetni. Egyszer sem tévedtünk el, és abszolút nem életveszélyesek az utak! Sőt!!! egy gond van, kereszteződésenkét a kereszteződés valamelyik oldalában vannak csak kitéve a jelzőtáblák (nem EU szabvány méret!!!), így célszerű lassan bemenni, esetleg megállni, lassítani... de semmi gond, nem dudálnak, és segítőkészek. Ja! és imádják a magyarokat! Kétszer néztünk naplementét: Keri és Kampi. Végigjártuk a Vassilikosi félsziget beacheit: Porto Zorro, Banana Beach, Plaka beach, Porto Roma, és Gerakas. Gerakasra kétszer is elmentünk, mert csodálatosan szép, érintetlen, tiszta... Imádtuk! Aghios Sostisban a tengerpart homokos, de keskeny, egyébként tiszta, semmi gond vele, kisgyermekesenek nagyon tudom ajánlani. Marathonissin (teknősbéka sziget) nem voltunk, sem motorcsónakot bérelve, se szervezett úton, mert napokig nem indultak túrák (eléggé hullámos volt a tenger). Mázlink volt, hogy (igaz másodjára), de sikerült Porto Vromiból egyénileg kishajón elmenni a sziget nyugati felén lévő barlangokhoz, láttuk Posszeidón arcát, és fürödtünk a roncshajónál a Navaggio öbölben. Az öböl meseszép!!! Alulról és felülről is látni kell. A hajókapitány nagyon jófej volt. Háromszor mentünk be barlangba, és kikötött csobbani is, és húzott minket kötélen a hajó után:))) végülis két és fél órára volt beígérve az út, hát ebből lett három és fél... de ez nem panaszkodás! Szóval csak másodjára tudtuk megnézni lentről a hajóroncsot, első alkalommal, amikor délről északra haladva a nyugati parton, akkor nem jött össze, rá két napra tudtuk megnézni. Tehát mint említettem bejártuk a nyugati partot. Megnéztük Exa Horaban az olajfát, Anafonitrában a kolostort, Girit és Louhát (kihagyható!), felülről a hajóroncsot. Nem szabad a kilátóból nézni, semmi értelme! végig kell sétálni a hegygerincen, egész sokáig, onnan meseszép, és gyönyörű képeket lehet készíteni! Innen továbbmentünk Skinariba (világítótorony, szélmalom), majd megfürödtünk a Xigiai-öbölben (nagyon érdekes a kénes víz, ajánlom a mindenkinek, nekem egy alkalom is elég volt, hogy a bőrproblémáimon segítsen), visszafelé Volimesben vásárultunk helyi kézműves dolgokat (izgi volt alkudozni a csak görögül tudó, hetvenéves nénivel:))). Majd az nap megkoronázása Kampiban a naplemente, kinnt a teraszon egy finom kávé mellett (luxusnak ára van...).
A hajóroncs öböl életem egyik legszebb élménye. De ez egy személyes sztori. A jelenlegi munkahelyemre januárban kerültem, és a képernyőkímélőként futó egzotikus, természeti képeket megörököltem. Mindig vágyakozva néztem a periódikusan visszatérő meseszép öblöt, míg június táján véletlenül meg nem pillantottam egy utazási iroda katalógusában! Az öböl elérhető közelségben van (anyagilag, km-ben, időben), Zakynthos szigetén található. Mivel ekkor még több utazási cél volt a családi listán (Szlovéniától Teneriféig, Santorinitól Tossa de Marig) így erős lobbiba kezdtem a sziget mellett. Megjegyzem senki sem hallott róla a családban, de a képek mindenkit meggyőztek, és szüleimnek is könnyt csalt a szemükbe a sziget megkapó szépsége amikor bejártuk....
Egy napot szántuk Zakynthos városára, az említett beachekre, és este Keriben néztünk naplementét. Zakynthos minden negatív kritika ellenére hangulatos kis halászvároska. Egy fél napot el lehet sétálgatni, nézelődni. Érdemes a várba felmenni, onnan meseszép a panoráma, látni a görög partokat.
A beacheken kívül néhány sziklás öblöt is kipróbáltunk a nyugati parton: Porto Vromi, Limnionas (szép színes halak!!!), jövőre biztos, hogy búvárszerkóval megyek. Jah mert jövőre visszamegyek(ünk) Zakynthosra!!!
Utolsó két nap már csak Aghios Sostisban voltunk, és átsétáltunk Laganasba, ami (véleményem szerint) kiábrándító, koszos, mocskos, bazár bazár hátán...brrr, viszont ha ajándékokat akar venni az ember, és snassz dolgokat pl hűtőmágnes, törölköző, kis mütymütyök, akkor arra kiváló ez a város. Fiatal vagyok, de lehet konzervatív, nekem nem jött be Laganas, és a Cameo Island is csak kívülről szép:))), csak meg ne szólaljon...
Magáról az étkezésről nem tudok sok mindent írni. Egyszer ettünk a szigeten tavernában, utolsó nap: Aghios Sostisban a Szirtakiban. Korrekt árak, és nagy adagok, finom ételek... nekem bejött. A félpanziótól mindannyian meghíztunk, most is küzdök azzal, hogy az őszi ruhákba beleférjek, de hát megéri most szenvedni, ennyi csodálatos élmény után:))). A sziget nem olcsó, de relatív ez is. Én nem mondok tippeket arra nézve ki mennyi költőpénzt vigyen. Általában minden másfélszer drágább, bár mi nem mentünk be a Lidl-be, tehát a vizet, édességet, üdítőket, sört, stb a helyi boltokban vettük meg, vagy a szállodában.
Egyetlen dolog ami még csodálatosabbá tehette volna a nyaralást, hogyha a párom is velünk tudott volna jönni, de jövőre remélem másképp alakul! Viszontlátásra Zakynthos! Egy életre Beléd szerettem!
Judit Miskolcról
2006. szeptember 22.

Zakynthos Chat
*Ha nem kapsz választ azonnal,kérlek nézz vissza később!* A VENDÉGKÖNYV-ben korlátlan ideig megmaradnak a kérdések és válaszok.Tartalmasabb beszélgetésekhez érdemesebb azt használni !!! FONTOS: A Chat-et csak regisztrált felhasználók használhatják !!!

Zakynthos 2014 HD Video

Solomos tér webkamera

2020. November

Indulás: 2004-07-13

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre