Webkamera

EGYPT ÉLMÉNYBESZÁMOLÓJA

2006. 07. 17-27.

ARGASSI

2006. június 17-től 27-ig nyaraltunk ezen a csodálatos szigeten a Kartago Tours szervezésében.

Utazás, Karthago Tours

A Sky Europe gépével repültünk, odafelé egy órás késéssel. Ezzel sajnos számolni kell, mert a zakynthosi reptér nagyon kicsi, ezért a gép csak akkor szállhat fel, ha Zakynthoson megadják az engedélyt. Visszafelé is késve érkezett a gép a szigetre, de nagyon hamar beszállítottak minket, így csak 10 perccel indultunk később, amit aztán be is hoztunk az úton, így Ferihegy 1-en pontosan landoltunk.

Zakynthoson a reptéren várt már minket a helyi idegenvezető, és ekkor ért minket az első sokk, mert kiderült, hogy Laganasban az Alex Studios-ban nincs hely, ezért Argassiba visznek minket a Hotel Contessába, de – mondta a csajszi – kárpótlásul félpanziót kapunk. (Kárpótlás helyett inkább kár volt, de erről kicsit később.) Eléggé megdöbbentem a dolgon, mert az rendben van, hogy megtelik az apartman, és egy másikba tesznek, de hogy másik faluba??? Ez engem a rulett-utazásra emlékeztet (a Jorgosnál volt régen), amikor csak a szigetet választhattad meg, de azon belül a helyet nem, és szerencse kérdése volt, hogy hova kerülsz. Természetesen a rulett-utazás emiatt lényegesen olcsóbb volt, mint mikor egy konkrét helyen foglalt szállást az ember. Szerencsére nagyon jól éreztük magunkat Argassiban, de jobban szeretem, ha én döntöm el, hova megyek nyaralni, nem pedig az iroda. Ráadásul mivel apartmanba készültünk, fölöslegesen vittünk magunkkal egy csomó dolgot (porlevesek, konzervek, kenyér, konyhai cuccok, szúnyog- és betörésriasztók), amire kár volt pénzt kiadnunk, na meg kár volt elcipelnünk. Nem hiszem el, hogy az iroda nem tudta előre, hogy nincs hely az Alexben, mi lett volna, ha közlik velünk indulás előtt?

Hotel Contessa

A szálloda Argassi központjában van, de nem a főúton, hanem a hegyoldalban, kb. egy percre a főúttól. Nagyon szép a fekvése, és szerencsés is, hiszen gyakorlatilag a centrumban van (szemben rögtön szupermarketek, éttermek, boltocskák), de mégsem a legforgalmasabb részen. Két épületből áll, az egyik az utca mellett van közvetlenül, ez azért annyira nem jó, de a főépület, ahol mi voltunk, egy kertben van. A szobánk a medencére nézett, így teljes biztonságban érezhettük magunkat, de itt amúgy sem volt soha betörés. Nagyon nyugodt, csendes hely, a nap folyamán ugyan szól a zene a medencénél, de nem hangos, és ha be van csukva az erkélyajtó, egy hangot sem lehet hallani, annyira jól van szigetelve. Ingyen volt a légkondi, és jól is esett, mert nagyon fülledt volt a szoba. A szúnyogriasztót nem kellett használnunk, mert nem nagyon voltak szúnyogok. (Itthon bezzeg...J) Mi béreltünk széfet, mert volt nálunk egy kölcsön kamera meg fényképezőgép, és ha netalán széfből lopják el, akkor arra a szálloda és a biztosító is garanciát vállal, míg ha a szobából tűnik el valami, arra nem. 15 EUR volt 11 napra, szerintem megérte, mert így egyáltalán nem aggódtunk az értékeink miatt. Lehetett volna hűtőt bérelni, de egy napra 3 EUR-ba kerül, ami kisebb rablás. Az 10 napra 30 EUR, annyiért már veszek egy használt hűtőt! Egyébként úgy oldották meg a dolgot, hogy egy fa szekrénykébe zárták a hűtőt, ami hátul nyitott volt, így simán ki lehetett volna szedni belőle és használni, de nem nagyon érdekelt. Be volt dugva a konnektorba, és iszonyatosan hangos volt, mikor elkezdett hűteni.

A szállodában mindenki nagyon kedves és segítőkész volt. Naponta takarítottak és cseréltek törülközőt, ágyneműt pedig kétnaponta. A medence és a kert tiszta volt és rendes. A kaja viszont.... 50 000-el lett volna drágább fejenként, ha erre fizetünk be, mint az apartman, hát nagyon örülünk, hogy egy fillért sem költöttünk rá, mert egyáltalán nem érte volna meg. A reggeli mindig ugyanaz, ami 10 nap után enyhén szólva unalmas volt. A vacsora szintén nagyon szegényes volt, két féle hús (általában nem túl bizalomgerjesztő), két féle köret, plusz valami tészta vagy zöldségféle, aztán gyűmölcs (=görögdinnye), édesség (valami zselés izé vagy puding) és 3-4 féle salátának való zöldség meg feta. (Aztán lehet ám, hogy mi vagyunk túl finnyásak.) Mi nagyon megjártuk, ugyanis valószínűleg a fejessalátától valami fertőzést kaptunk mindketten, nekem 3 napig lázam volt. De se hasmenés, se semmi, csak a gyomrom volt rossz, és kb. egy hétig nem bírtam rendesen enni utána. A hotelben többen megbetegedtek, úgyhogy biztos ott ettünk valamit, amit nem kellett volna. A férjem szerint szennyvíz kerülhetett az öntözővízbe, és a salátáról nem nagyon tudják lemosni. Úgyhogy azt tanácsolom mindenkinek, hogy nagyon óvatosan bánjon a zöldségekkel, legfőképpen a salátával!! Meglepett a dolog, mert negyedszer voltam Görögországban, és soha semmi probléma nem volt az étellel.

Argassi

Argassi egy nyugodt kis falucska, ami egy tengerparti főutcából és néhány kisebb, a hegyoldalban épült útból áll. Főleg családosoknak és idősebbeknek tudom ajánlani, ideális hely a pihenésre. Este persze felpezsdül kicsit az élet, de nincsenek nagy diszkók és üvöltöző fiatalok. Főleg csehek, szlovákok és magyarok nyaralnak itt, angolok alig szerencsére, de ők is a jámborabb fajtából.J Van jó néhány angol étterem, de több a taverna. Nem nagyon tudok nyilatkozni róluk, egyedül a Poldo’s Place nevű helyen ettünk egyszer gyrost 2 EUR-ért, az finom volt, és csirkés. Sok helyen csak disznóhúsos van. Szerintem azok a jó tavernák, ahol sok ember van és kockás abrosz.J Én biztos egy ilyet választottam volna, ha a gyomrom engedi.

Mikor először lementünk a partra, nagyon megijedtünk, mert keskeny volt és kavicsos, de aztán elsétáltunk kicsit messzebb, mert az idegenvezető azt mondta, hogy a falu Zakynthos város felé eső részén vannak a szebb strandok, és ez így igaz!! Kicsit ugyan a szállodától meszebb esett az a rész, de gyönyörű kis homokos öblöket találtunk! Laganasban is fürödtünk később, de sokkal jobb volt Argassi, mert Laganasban apró kagylótörmelékek és kavicsok voltak a homokban, míg Argassiban csak a tiszta, finom homok! Ráadásul a laganasi strandon úgy feküdtek az emberek, mint a heringek, három sorban voltak felállítva a nyugágyak. Mi az öblöcskében kényelmesen elfértünk a nyugágyak mellett. Érdemes itthonról vinni napernyőt (800 Ft, Tesco), mert 6 EUR körül van két nyugágy meg egy napernyő egy napra, ami „kicsit” drága. A strandokon nincs nagy tömeg, pár nap után pl. már minden odajárót ismertünk arcról. A víz nagyon meleg és tiszta, kivéve ha viharosabb a tenger, mert akkor kihord mindenféle növényt a partra, dehát a tenger már csak ilyen. Viszont ilyenkor nagyokat lehet élvezkedni a hullámok között!J

Hajókirándulás

A Cavo Grosso céggel mentünk egész napos hajókirándulásra 18 EUR-ért. Lehetett volna 16-17 EUR-ért is menni, csak kisebb hajóval. A mi hajónk három fedélzetes volt, és Delfininek hívták. Állítólag ez a legnagyobb és legjobb hajó ezen az áron. A Pelagros Tours-nál 25 EUR-ért lehet menni egy „Top Cruiser"-rel (2006-os építésű), amin vannak napozóágyak és medence is, és ez talán a legnagyobb sétahajó, de úgy gondoltuk, nem ér annyival többet a medence. Másrészt a Cavo Grosso-nál a legtartalmasabb a program, mert egyedül az ő hajójuk megy be a Dolphin barlangba. Ez nem a Kék-barlangokhoz tartozik, hanem egy másik barlang. A Kék-barlangok nagyon kicsik, csak kisebb csónakokkal vagy üvegfenekű hajóval (glassbottom) visznek be a barlangokba, a nagy hajók csak elemennek mellettük, de szerintem elég megnézni őket messzebbről is. Kétszer álltunk meg fürödni (beugrálós vagy létrán lemászós), meg a Navaggio-öbölben is megálltunk természetesen egy órára. Szerencsére teljesen nyugodt volt a tenger, de szerintem a mi hajónk olyan nagy, hogy viharosabb időben is kikötött volna. A kaja a hajón nagyon drága, 4 EUR-ért vettem hot dogot (és nem is volt túl jó), mert már 3 napja nem ettem, és nagyon megkívántam. Egyébként lehet vinni kaját a hajóra, a cég szerint egyedül ők engedik meg, de ez lehet, hogy nem egészen igaz...J Nagyon rendesek voltak velünk, mert pont a kirándulás reggelére betegedtünk meg, így nem tudtunk már a hajó indulása előtt szólni nekik, de szó nélkül átírták a jegyünket egy általunk választott másik napra. Úgyhogy mindenkinek melegen ajánlom a Cavo Grossót!!

Kocsibérlés

Az idegenvezetőnk a Faros nevű céget ajánlotta, mert velük van az irodának kapcsolata, de mint kiderült, természetesen ez volt a legdrágább hely. Később észrevettük, hogy az idegenvezetőnk se náluk bérelt kocsit, hanem az IONIAN-nál, ahol mi is! Állítólag ez a legnagyobb kölcsönző a szigeten, de olvastam a Faros honlapján, hogy szerintük meg ők. Mindenesetre az IONIAN komoly cég, és nagyon sok kocsijuk van. Elméletileg elég előző nap lefoglalni a kocsit, de mikor mentünk bérelni, azt mondta a fickó, hogy ha vadiúj kocsit akarunk, akkor inkább holnaputánra béreljünk, mert másnapra nem biztos, hogy tud szerezni, csak 3-4 éveseket. Így inkább vártunk. Egy napra béreltünk egy klímás Hyundai Atost 35 EUR-ért, full insurance, no excess. Nagyon jó és tényleg új kocsi volt. Ha 3 vagy több napra bérli valaki, akkor olcsóbb. Volt a faluban egy Olympic nevű kölcsönző, az árak és a feltételek dettó, mint az IONIAN-nál, csak ők inkább motorokra szakosodtak, de van sok autójuk is. Mindkét cég teljesen korrektnek tűnt, szerintem nyugodtan választhatjátok bármelyiket. Inkább a kisebb, névtelenebb kölcsönzőknél rizikós a bérlés, akiknek pár darab autójuk van összesen. A benzin 1,16 EUR körül van.

Kirándulás

Autóval bejártuk az egész szigetet, egy nap bőségesen elég rá. Óvatosan kell vezetni, mert nagyon meredek utak vannak (vagy fölfelé, vagy lefelé mész, egyenesen sohaJ), és a legtöbb helyen se padka, se szalagkorlát, csak a szakadék. Szerencsére a forgalom nem nagy, kizárólag bérelt kocsikkal találkoztunk. A lejtőkön motorféket használjatok inkább, és akkor nem fog leégni a fék.

Először Zakynthos városba mentünk. Helyes városka, de nem egy nagy szám, viszont közlekedés szempontjából iszonyat! Szűk, meredek, egyirányú utcák és zsákutcák, amit persze tábla nem jelez.. (A táblák amúgy sem túl megbízhatóak, inkább a térképre érdemes hagyatkozni, rengeteg helyen vannak kitéve ingyenes sziget- és falutérképek, de a kölcsönzőben is van. Párszor eltévedtünk meg rossz útra kanyarodtunk, de olyan kicsi a sziget, hogy olyan nagyon azért nem lehet elveszni.) Fel akartunk menni a várba, de nem sikerült megtalálnunk az utat, és miután egy szűk hegyi zsákutcában majdnem megnyomtuk a kocsi hátulját, miközben próbáltunk megfordulni, inkább föladtuk.

Útközben többször megálltunk fényképezni meg gyönyörködni a tájban, pl. Xigiánál, ahol már az úton érezni a kénszagot. Itt ugyanis a barlangokból kén szivárog a vízbe. Szép kis öböl ez, ahol fürödni is lehet.

Felmentünk északra Skinariba a világítótoronyhoz meg a szélmalmokhoz, aztán irány a Navaggio-öböl. Azt hittem, ki lesz táblázva, végül is ez volna a sziget legnagyobb nevezetessége, de nem, így néhány helybelitől kellett megkérdezni az utat. Szerintem a kilátóból nézve a legszebb az öböl. Van mellette egy kis út a sziklák felé, elmentünk oda is, mert azt írta valaki, hogy onnan sokkal szebb, de nem így van, és onnan a roncs sem látszik. És nagyon félelmetes, remegett a lábam, mikor kiálltam a szélére.

A kézműves falun keresztül elindultunk Macherado felé, sikeresen el is tévedtünk, de végül megérkeztünk a faluba. A csodatévő madonnát akartuk megnézni. Az egyik helybeli utasításait követve felmentünk a hegyoldalba, és találtunk egy kis fehér kápolnát, természetesen zárva. Úgyhogy Macheradót kihagyhattuk volna.

Ezután elmentünk Laganasba. Az Anastasia hotel utcáján mentünk le a partra, és a hotel mellett, a Taso’s nevű étteremben ettünk mussakát meg gyros tálat. A mussaka finom volt, de ettem már jobbat is, a gyros tál viszont rendkívül ízlett a férjemnek. Szóval jó étterem, nagyon kedves a személyzet, és nem drága. Fürödtünk egyet a tengerben, láttuk, milyen zsúfolt és mennyi az angol, és nagyon megörültünk, hogy Argassiba kerültünk, nem ide. De gyanítom, hogy ha Laganasban lettünk volna, itt is biztosan találtunk volna csendesebb partszakaszt, és ugyanolyan jól éreztük volna magunkat, mint Argassiban!

Mivel túl korán hazaértünk, úgy döntöttünk, elindulunk Argassiból dél felé. Vétek lett volna kihagyni!!! Csodálatos tengerparti úton mentünk egészen Gerakasig, ami talán a legszebb strand az egész szigeten. Csak 8-ig van nyitva, mert ez a tekik egyik költőhelye, és nagyon vigyáznak rá. Mindenképp nézzétek meg, érdemes!

Jó tanács

Nem hiába mondják, hogy az anyanyelvet semmi nem pótolhatja! Elutazás előtt megtanultam pár görög szót és mondatot (a www.hellasz.hu oldalon rengeteg van), és igyekeztem használni is őket. Még a legkomorabbnak tűnő arc is felderült a görög szó hallatán!! Gondoljatok csak bele, mennyire meghatódunk, ha egy külföldi elpötyög néhány magyar szót! A görögöknek éppolyan jólesik, ha vesszük a fáradságot, és megpróbálunk az anyanyelvükön szólni hozzájuk. Másrészt hasznos is, mert nem mindenki beszél angolul, és jól jött, hogy meg tudtam kérdezni az utat görögül. Talán a kölcsönzőben is azért kaptunk olyan jó kocsit, mert görögül kértem.J

Ha bármi kérdésetek van, szívesen válaszolok!!

Érezzétek nagyon jól magatokat, jó nyaralást mindenkinek!

Zakynthos Chat
*Ha nem kapsz választ azonnal,kérlek nézz vissza később!* A VENDÉGKÖNYV-ben korlátlan ideig megmaradnak a kérdések és válaszok.Tartalmasabb beszélgetésekhez érdemesebb azt használni !!! FONTOS: A Chat-et csak regisztrált felhasználók használhatják !!!