Webkamera

GoZakynthos webkamerák

G-Mail Belépés

Élménybeszámolók 2006
Élménybeszámolók 2006 : V42 515 beszámolója (forrás: index.hu)

V42 515 beszámolója (forrás: index.hu)

2006.07.11. 14:45

Üdv Mindenkinek!

Előre szeretném bocsátani, hogy a lenti beszámoló szubjektív elemeket tartalmaz, így nem lehetetlen, hogy más vagy mások ugyanazt a helyzetet, dolgot teljesen másképp, akár teljesen ellenkező előjellel ítélik meg. Kérek ezért is mindenkit, a lentiekből ne vonjatok le messzemenő következtetéseket.

A TUI utazási irodával voltunk Zakynthoson. Először 2003-ban voltunk velük, akkor Mallorcán, kettesben a feleségemmel, és mindennel nagyon elégedettek voltunk. Ezért választottuk tavaly is őket, amikor újból Mallorcán jártunk, igaz, akkor már 3 gyermekünkkel együtt utaztunk. A beszámolók megtalálhatók a Mallorca topicban (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9090037) Ez a két mallorcai út megfelelő összehasonlítási alapot teremtett akár a repülés, akár a szállás, étkezés, akár a sziget egésze vonatkozásában. Összességében azt mondhatom, ha valaki mindenképpen tervezi Mallorcát is ÉS Zakynthost is, először a görög szigetre menjen, majd ezt követően Mallorcára. Ellenkező esetben nem kis csalódás lehet a történet vége.

Az utazási papírokat a helyi (szegedi) utazási irodában vettem át, 4 nappal az indulás előtt. Az utazási irodák képviselőit a TUI a szezon elején kivitte Zakynthosra, hogy megmutassa élőben is a szálláshelyeket, így én előre láthattam fotókat, indulásunk előtt kb 3 héttel. Ezek a fotók szinte megegyeztek a prospektus képeivel. Az utazási iroda képviselője azt mondta, jól választottunk, szerinte az általunk választott, a Best Western lánchoz tartozó Zante Park hotel a legjobb a szigeten. Lehet, hogy minden ügyfelének ezt mondta; lehet, hogy tényleg ez a valóság.

Indulás Szegedről június 30-án, hajnali negyed 3-kor. A (TUI árban benne foglaltatott) fapados parkolóhoz (Vecsés Ipari Park határában) fél 4-re értünk. Leraktuk a kocsit, elintéztük a papírokat, majd beszálltunk egy Ford Transitba és már 3/4 4-kor Ferihegy 1-en voltunk. (Zárójelben: ez nem megy mindig ilyen gyorsan, erre vigyázzatok. Amikor mi odaértünk, 3 kocsival is érkeztek egyszerre, így az épp szolgálatban lévő 2 alkalmazott 1-1 kisbusszal kiszállította az utasokat a terminálhoz, azaz a parkolóban – szemmel láthatóan – nem maradt senki. Azaz szerintem szerencsésen érkeztünk. Egy kolléganőm előtte néhány nappal küldött egy SMS-t, miszerint az Ő esetükben 1 óra kellett a terminálhoz történő megérkezéshez)

Szóval reptér, a becsekkolás még nem kezdődött el. 6-kor két repcsi is indult, a Wizz-esek időben (5:00) elkezdték a becsekkolást, a mi esetünkben ez kb 5 percet csúszott. Szerencsére észrevettem, amint érkezik a két, becsekkolást végző alkalmazott, így elsőként kaptuk meg beszállókártyánkat. Kaptunk 3 ülést egymás mellé, majd ezek mögé még kettőt. Azaz egyben maradt a család. A repülő indulásig volt még elég sok idő, ez nehezen telt, plusz az egész reptéren ezerrel ment a légkondi, majd’ szétfagytunk. Erre is figyeljen, aki fázós! 5.30 körül kezdődött a buszba szállítás, majd a buszokkal kimentünk a géphez, amely a Sky Europe Boeing 737-300-as típusú, HA-LKV lajstromjelű gépe volt (visszafelé ugyanezzel a géppel jöttünk). Épp akkor szakadt le az ég (eső), amikor a busz ajtaja kinyílt, de szerencsére a szárnyak menedéket adtak az eső elől :-) Mi sem indultunk azonnal, a görög légtér foglaltsága miatt dekkoltunk kb 10 percet. (Itt zárójelben jegyzem meg: gyanítom, hogy nem a görög légtérrel, hanem a zakynthosi repülőtérrel lehettek gondok. Egy kifutópálya van, ide szállnak le és innen szállnak fel a gépek, ráadásul a reptér épület a kifutó közepénél található. Így mind a felszállás (a repcsinek ki kell cammogni a kifutó végéig, hogy nekifuthasson), mind a leszállás (a kifutó végéről kell visszajönni az épülethez) időigényes lehet, és ha egy gép tervezett érkezése vagy indulása csúszik, akkor borulhat minden. És gondolom, ilyenkor nem Londonba szólnak oda, hogy a Thomas Cook ne indítsa a gépét, a fedélzetén lévő 180-200 angollal….)

A repülőről magáról: sikerült odaútban kifognom egy olyan ülést, amelynek ülőfelülete el volt törve. A gép teli volt ilyen ülésekkel. Azaz az ember nem sima ülőlapon, hanem egy gödörben ül. Ilyen ülés volt többek között az 5D, 11C és 11D ülések. Számomra felfoghatatlan, egy ilyen állapotban lévő gép hogy megy át bizonyos hatósági ellenőrzéseken, és az is, hogy egy TUI nevű cég hogy állhat szóba olyan légitársasággal, amely ilyen minőségű szolgáltatást nyújt. (A Sky Europe szolgáltatására a visszaúti vezető stuvi tette fel a koronát; megmutatta, hogy egy cég képviseletében hogy nem szabad az utasokkal kontaktusba kerülni. Nem tudom, másnak is feltűnt-e a feketehajú, emlékeim szerint Mónika nevet viselő hölgy flegmasága)

A repülőn kaptunk ételt (kis hidegtál, Boci Napolini, alkoholmentes italok), ami egész korrektnek tűnt ahhoz képest, amivel néha pl. az Air France járatokon találkozok. A menetidő kb 1 óra 45-50 perc volt, ottani idő szerint 9:10 körül szálltunk le (azaz kb 20 perces késéssel). Ahogy már mások is írták, készülőfélben van egy új terminál épület, ennek egy része már be van üzemelve, itt történik az érkeztetés. Szintén már írták mások, én most megerősítem: a leszállás és a csomagok kézhezvétele között legalább 1 óra (!!!) telt el, itt jutott először eszembe, vajon mire fizettük ki a 20 ezer Ft-os reptéri illetéket… Mert hogy a Ferihegy 1 terminál, a maga fapados milliőjével maga volt a minőség csúcsa ahhoz képest, ami a zakynthosi reptéren történt… Természetesen egyidőben (illetve rövid időn belül) több gép is érkezett (CSA, Travel Service? Lauda Air, Austrian Airlines), így az új csarnok egyetlen működő csomagkiadó szalagját több gép többszáz utasa vette körül…

De hogy jót is írjak, a csomagok átvétele után rögtön a helyi TUI képviselőbe botlottunk, akit Anikó Nagyova-nak hívnak. Nagyon nyitott, mosolygós, talpraesett menyecske! Többszöri találkozásunk ellenére nem tudtam rájönni, hogy magyar anyanyelvű, vagy csak kiválóan beszéli a magyart, de talán inkább ez utóbbira voksolnék. Mindenesetre ő felnőtt ahhoz a szolgáltatási színvonalhoz, amit egy TUI nevű cégtől elvár az ember. Remélem, kitart a kedvessége a szezon végéig!

Anikótól kaptunk egy információs csomagot, amiből megtudtuk, melyik buszra kell szállni, illetve volt benne infó kocsibérlésről, a TUI által szervezett kirándulásokról, valamint arról, hogy az adott szállodában mikor tart tájékoztatót. A mi buszunkon kb 15-20-an voltunk, ez 4 szállóba/apartmanba vitte az utasokat, először Kalamakiba, majd Laganasba. Kalamaki a reptértől (az épülettől) kb 3-4 km, Laganas 6-8 km, attól függ, hogy melyik felét nézzük. Maga a reptér kifutója különban a két település között végződik (Kalamaki határától kb 100-200 méterre repülnek el a gépek, az út felett 50-100 m magasságban!), így aki a repülés szerelmese, nem fog unatkozni ezen a két településen :-)

Kb 20 perc alatt a szállodában voltunk, amely Laganas Kalamaki felőli végénél, a főúttól beljebb kb 100 méterre, a tengerparttól kb 300 méterre, két kis utca kereszteződésében található. Laganas központja (Main Road) kb 800 méter a szállótól, ennek ellenére volt élet bőven a szálló közvetlen közelében is. Rengeteg étterem, bazár és vegyesbolt (szupermarket).

A szállodáról (Best Western Zante Park): 4 csillagosként hirdették. Voltam jópár 4 csillagos szállodában, Magyarországon és Európa több országában, de sajnos azt kell mondanom, egyértelműen ez volt a mélypont. Nem kis csalódás volt, amikor becsekkoltunk, annak ellenére, hogy a főépületben (utcára néző szobák) kaptunk szobát, nem közvetlen egymás mellettit, egy szoba volt köztünk. Valószínűleg mennyiségben minden megtalálható volt a szobában, ami egy 4 csillagos besoroláshoz kell, csupán azt felejtették el közölni, hogy az utolsó teljes felújítás (szoba-fürdőszoba) lehetett vagy 20 éve… A szobabejárat után egy beépített szekrény, amelynél a 15 évvel ezelőtti kollégiumi szobám beépített szekrénye is jobb volt, hátsó része a falra nézett, azon egy ki nem javított földrengés nyom (repedés). A szekrényben széf, ehhez kértünk kulcsot, 1 hétre 15 euro, csupán számlát felejtettek el adni, mivel épp foglalt volt a recepción a számítógép… A beépített szekrénnyel szemben nyílt a fürdőszoba, amely a 25 évvel ezelőtti magyar panelok színvonalát idézte: szocreál szappantartó, műanyag csövű zuhanyzó, össze-vissza repedezett csempelapok a földön… A szobában volt egy hűtő, ami alapértelmezésben minibárként funkcionált. Ha hűtőként akartuk (volna) használni, akkor kiűrítik és napi 3 euro a hűtőhasználati díj. Mi nem üríttettük ki, de ennek ellenére innivalót pakoltunk be (1 másfél literes és 2-3 félliteres palack bőven befért), de arra figyeltünk, hogy amikor napközben jönnek ellenőrizni, akkor ne legyen benne semmi saját. A hűtő szintén koros darab volt, kb óránként kapcsolt be, úgy fél órára, a hangja igen zavaró volt. A szobában egy 140 cm körüli szélességű franciaágy volt, illetve egy gyerekek szobájába betettek még egy pótágyat. Takaró nem volt kikészítve, a lepedőn volt még egy lepedő, ez nekem elég volt (még sok is…), de a szekrényben volt takaró annak, aki esetleg fázott volna. A lepedőt és a párnahuzatot naponta cserélték (a törtölközőket 2-3 naponta). A szobába nem kulccsal, hanem érzékelős kártyával lehetett bemenni, ezt kellett bedugni egy másik érzékelőbe bent, hogy az elektromos dolgok működjenek. A szobában volt klíma, egyedi kezelésű szobaklíma, amelyik egy konnektorba volt bedugva. Délutánonként többször lekapcsolták a hálózatról ezt a konnektort, függetlenül attól, hogy más elektromos eszköz működött, de erre is találtunk megoldást. A hajszárító ugyanis nem a fürdőszobában, hanem a klíma mellett van, így ha a klímát átdugtuk a hajszárító konnektorjába, ott működött :-) A szobához tartozott egy erkély, rajta a klíma kültéri egység (a padlón), egy műanyag asztal két székkel.

A szálloda két épületből áll, a kettőt egy kis utca választja el egymástól, a távolság nem veszélyes. A főépületben van egy lift, aminek nincs belső ajtaja, azaz amikor halad, ott megy melletted a fal… Kisgyerekkel veszélyes lehet, egyedül gyereket beengedni nagyon nem célszerű.

A főépület egy „U” alakú építmény, egyik főoldalán a recepció, szobák, bár; a végoldalán szobák, míg a másik főoldalon az étterem és a strandbár (napközbeni kaják, ezt főként az all inclusive-osok használták – mi csak félpanzión voltunk). Az „U” alak egy kis kertet (3 pálmafa) és egy 25 méter hosszú medencét foglal magában. Ennek egyik fele 110 cm, a másik 260 cm mély, gyermekmedence nincs. Sajnos úszni nemigen lehetett, mivel akik benne voltak, döntően labdáztak stb.

Az étterem – összehasonlítva a magyar és a spanyol, félpanziós büféreggeli és büfévacsora tapasztalataimat – szegényes volt. A reggelihez gyümölcs nem volt, csak befőtt, a vacsorához pedig csak dinnye (az viszont finom volt). Vacsorához volt egy fajta leves, hideg előételek – saláták -, meleg előételek, vegetáriánus ételek – pl. pizza, tészta 2-3 húsos főétel, sültkrumpli, valamilyen zöldköret (borsó vagy répa vagy brokkoli), 2-4 féle édesség. Ezek minősége elég nagy szórást mutatott, pl. elég sok mócsingos hússal sikerült találkozni…  A vacsora tekintetében senki nem fog éhen maradni, mindenből annyit lehet enni, ami belefér az emberbe, ismétlem, a minőség szór… Vacsora közben nem ittunk. A vacsorához hosszú nadrágot kérnek (egy alkalommal rám is szóltak), viszont azokat sem dobják ki, akiket a kérés nem hat meg. Ez főleg azért releváns, mert a szálloda törzsközönségét a 16-20 éves (!!!) angol fiatalok adják, akik csapatostól érkeznek, érezhetően levezetni az év felgyülemlett feszültségét. Reggeli 7.30-10.00 között, vacsora 19.30-21.30 között, de több alkalommal előfordult, hogy a vacsora késve kezdődött (5-10 perces késés a nyitásnál). Az étterem vezetője (egy fiatal srác, aki kijelöli, melyik asztalhoz kell ülni), szereti a focit, amikor meghallotta, hogy magyarok vagyunk, rögtön Torghelléről kezdett áradozni…

Ahogy írtam, rengeteg étterem van, a szálloda közvetlen közelében és Laganas központja felé is. Minden étterem előtt egy felhajtó emberke áll, aki mindenféle kedveskedéssel próbál becsábítani az étterembe… Egy idő után már kellemetlen… Ezek is (és szinte minden helybeli, akivel kapcsolatba kerültünk) valamilyen szinten beszél angolul. Az éttermek hajnalig vannak nyitva, addig zajlik az élet, ez hatással van a zajszintre is. A szobák fala papírvékony, csendre, nyugalomra senki nem számítson, legalább is Laganasban ne… :-)

Vittünk szúnyogriasztót, de szerencsére nálunk nem voltak szúnyogok, így azt be sem üzemeltük.

Megérkezésünk másnapján tartott Anikó egy tájékoztatót a hotel egyik kistermében, ahol a TUI és a szálloda vendégei voltunk egy narancslére. A tájékoztató döntően a kocsibérlésről és a kirándulásokról szólt. Korábbi mallorcai tapasztalataink alapján nem a TUI-n keresztül béreltünk autót és ez most is jó döntésnek bizonyult. A TUI az Eurohire céggel van kapcsolatban (www.eurohire.net), ők a kocsit a szállóhoz viszik, de az árak az utcai kölcsönzőkhöz képest jelentősen magasabbak. Egy klímás alapautót egy napra teljes biztosítással 63 euro körüli összegért tudtunk volna bérelni, míg a szállodától 150 méterre lévő kölcsönzőnél egy szintén klímás Matizt béreltünk 25 euroért, teljes biztosítással. A szállodához közel, a Kalamakiból Laganas központja felé vezető úton van egymáshoz igen közel 3 kölcsönző is, ezeket érdemes becserkészni.

Egy TUI-s szervezésű kirándulásra fizettünk be, ez pedig a szigettúra volt. Ötünknek 122 euroba került, de erre mondom azt utólag is, hogy megérte. Döntően azért, mert a leglényegesebb dolgok mellett láthattuk Zakynthos hétköznapjait, másrészt Anikó a busz elindulásától a megérkezésig szinte végig nyomta az infót, ezt más forrásból megszerezni nehéz lett volna. Három dolog volt a kirándulás során, ami nem tetszett:

1. Amikor megálltunk valahol, a buszvezető kikapcsolta a busz motorját, így a klíma sem ment. Ez sok esetben kellemetlen volt, mert a programok különböző mértékben kötötték le az embereket; ráadásul a bórkóstolás során pont mellettünk állt egy román turistacsoport ugyanolyan busza, ahol végig ment a motor és a klíma… (Anikó kérte, adjunk borravalót a sofőrnek, amennyiben elégedettek vagyunk; én ezért nem adtam). A buszok különben eléggé lepukkantak (20-25 éves használt német buszok, döntően Setra-k), de mennek, és valószínűleg nincs is olyan távolság a szigeten, ahol a magasabb komfortot ki lehetne használni, illetve az utak szélessége is jelent nem kicsi kockázatot…

2. A kirándulás elején megálltuk egy kávézóban, ahol átvertek… Ki volt téve egy tábla a jégkrémes hűtő mellé, rajta, hogy egy adag tölcsére 1,50 euro, ebből kértem négyet. Amikor kiadta az asszonyság, közölte, hogy az a tavalyi ár, az idén már 2 euro… Ha valaki megy a közeli jövőben, kérem csekkolja… Ugyaníi felhánytorgattam az asszonyságnak, hogy jó lenne kicserélni a táblát, meg különben is, tudom, hogy Görögország nem a GDP termelés és az infláció letörés éllovasa, de azért 33%-os fagyi-infláció egy kicsit sok…

3. Ebédidőben megálltunk egy istenhátamögötti útszéli tavernában (szintén Anikó-szervezés), ahol a TUI vendégei 10% kedvezményt kapnak. A hely nem tűnt túl bizalomgerjesztőnek, ezért elindultam megnézni a szomszédos tavernát, de végül maradtunk… A 10% kedvezményt megkaptuk, papíron, de az ásványvízért többet számoltak, mint ami a görög nyelvű étlapon szerepelt… (A szigettúra során nem érint az út mezei vegyesboltot, étkezési lehetőség csak ebben az étteremben van)

A szigettúra során Anikó regélt a Vasilikos körüli öblökről. Erre a részre mentünk el a bérelt kocsival. Az öblök tényleg csodaszépek, de nagy részébe csak úgy lehet bemenni, ha bérel az ember napágyat. (Ez Laganasban nem így volt, ott a tengerhez közeli sávban bőven le lehetett táborozni, saját „felszereléssel”). Az öblöket megnéztük, de mindig továbbálltunk, míg a végén el nem jutottunk a félsziget keleti csúcsához, Gerakashoz. A többi öbölben hatalmas hullámok voltak, de ez egy védett öböl, valószínűleg ezért is volt tele az aktivisták által védett teknőstojás keltető helyekkel, amelyek jól meg voltak jelölve. Ez egy nagyon szép öböl, bátran ajánlom mindenkinek!

A hét többi napját Laganasban, a strandon, a szálloda medencéjénél, illetve a cölöphídon megközelíthető kis szigeten töltöttük, amelynek nagyon szép és hangulatos kis strandja van, gyönyörű halakkal!

Az általunk látott zakynthosi strandok nagyon szépek voltak, a tengervíz és a tengerpart közvetlen közele is tiszta volt. Sajnos ez nem mondható el a szálloda uszodájának vizéről, amelyet naponta valamilyen vegyi anyaggal tisztítottak, ezért nem szabadott használni este 7 és másnap reggel között. (A vizet különben mindenhová – éttermek, szállodák - tartálykocsikkal szállítják; fogmosásra, fürdésre OK, de ivásra nem). A tisztaság, rendezettség hiánya sajnos elmondható az egész szigetre. A parttól eltekintve az volt az érzésem, hogy a Balkán bugyrában vagyunk: több alkalommal futottam a szigeten, Keri felé; befutottam Zakynthos városba, Kalamaki túlsó felére stb., és sajnos az életérzés ezen utak után eléggé negatív volt… Szemét, rendezetlenség, kóbor kutyák mindenütt… A csúcs a reptér régi, indulási épületébe bejutott kóbor kutya este volt...

Nemcsak fizikai szeméttel találkoztam, hanem bizonyos mértékű nemtörődömséggel, mintha a helybeliek nem a turistákból élnének… Nem tudom megérteni, hogy egy EU tagállamban hogy engedheti meg a helyi hatóság, hogy 5 eurós GUCCI, Adidas, Nike, RayBan stb. szemüvegeket, 3 eurós Kenzo stb. kölniket, parfümöket árulnak… Az élelmiszer boltok mindegyike teli van lejárt szavatosságú élelmiszerrel: a csúcs, amit láttam, egy a laganasi főutcán lévő McDonalds (plusz van Pizza Hut és KFC is) melletti élelmiszer boltban árult, 2005. decemberében lejárt szavatosságú jégkrém volt… Sajnos ez a napi életérzésemet eléggé rontja…

Az italokról: Laganasban sok élelmiszer üzlet van, a jellemző árak: fél literes ásványvíz 0,3 euro, fél literes cola, fanta stb 0,9; dobozos cola 0,6, másfél literes cola 1,8 euro. Fontos: víz szinte csak szénsavmentes van; néhol lehet kapni szénsavas olasz ásványvizet, másfél literes kiszerelésben.

Egy kicsit olcsóbb árak vannak a Laganasban, a Kalamaki út keresztnél lévő (ha jól emlékszem, IDA nevezetű) diszkont szupermarketben. (Kalamaki felől jövet, a főútnál jobbra kell kanyarodni, Zakynthos felé, majd kb 100 méter múlva, jobb oldalon lesz ez az üzlet).

Olvasgattam, hogy ki mekkora költségvetéssel (cash) megy ki… Mi ötünknek vittünk 690 eurot, ebből kaptak a gyerekeke 20-20-20 euro zsebpénzt, kifizettük a 122 eurot a szigettúrára, 25 euro volt a kocsibérlés; és mindezek után hazahoztunk 200 eurot. Pedig nem vertük fogunkhoz a garast, és nem is all inclusive-on voltunk.

Az utolsó napon kitöltöttük a szálloda kérdőívét, amelynek az utolsó kérdései:

Tervezi-e, hogy visszatér a Zante Park hotelbe? NEM

Tervezi-e, hogy visszatér Zakynthosra? TALÁN

Tervezi-e, hogy visszatér Görösgországba? VALÓSZÍNŰLEG

Ajánlaná-e szállodánkat? NEM

Biztos egy csomó dolgot elfelejtettem, a kérdésekre szívesen válaszolok. És még egyszer, ne felejtsétek, a fentiek az én (mi) szubjektív véleményem (ünk), és aki most járna életében először külföldön és 4 csillagos szállodában, annak lehet, hogy maga lesz a mennyország. Ezt komolyan gondolom!

(Bocs az elütésekért)

Zakynthos Chat
*Ha nem kapsz választ azonnal,kérlek nézz vissza később!* A VENDÉGKÖNYV-ben korlátlan ideig megmaradnak a kérdések és válaszok.Tartalmasabb beszélgetésekhez érdemesebb azt használni !!! FONTOS: A Chat-et csak regisztrált felhasználók használhatják !!!