|
Anita buszos beszámolója 20060625-0707
2006.07.12. 06:55
A beszámoló egyben egy panaszlevél is az utazási iroda számára !
Tisztelt Aeolus!
A menyasszonyom és én a 2006.06.25. és 2006. 07.07. közötti buszos útjukra fizettünk be Zakynthos szigetére.
Eredetileg Polichrono volt a kiválasztott helyszín, de 2 napra rá hogy befizettük az előleget, értesített minket a nagyatádi iroda, hogy hiába fizettünk be az útra, nincs szabad hely a kiválasztott üdülőhelyen.Telefonon felvettük a kapcsolatot Önökkel ahol azt az információt kaptuk, hogy egy csoportnak adták ki a helyünket, válasszunk (mi !) másik utat. Ezt követően a katalógust átnézve Zakynthost választottuk úticélul, s bár az internetes fórumokon számos elrettentő leírást olvastunk az Aeolus tavalyi buszos utaztatásáról a szigetre, úgy gondoltuk azóta eltelt egy év, az iroda korrigálta a felmerült hiányosságokat. Az utazás előtt néhány nappal meg is kaptuk az utazási iroda névre szóló tájékoztatóját, mely alapján felkészülhettünk.
Indulási időpontnak 10 óra 50 volt megadva és mivel Miskolcról utaztunk le, igen korán el kellett induni hogy a kitűzött időpontra a megadott helyre érjünk. Kár volt úgy sietni, hisz bár bent állt egy emeletes busz a parkolóban, azon szlovák utasok voltak és indulásig még be kellett várnunk 2 szlovák buszt, csak utána indulhattunk el. Itt említem meg hogy a Kilinibe tartó három autóbuszból egyértelműen, már külsőre is a magyar utasoké volt a legigénytelenebb, a belső állapotokról később írok.
Tehát bevártuk a két szlovák buszt és 12 óra 18 perckor végre elindulhatott a buszunk. De nem ám Görögország felé! Itt derült ki, hogy Tatabányán hagytak két utast, és /természetesen/ a magyar busznak kellett visszamennie értük. Mindazonáltal nem értettem hogy a másfél órát késő 2 szlovák busz bármelyike miért nem tudta útközben felvenni őket. Megjegyzem továbbá, hogy az egyik buszon volt magyarul beszélő sofőr, de azt a szlovákok buszát vezette(!), így mi idegenvezető nélkül két szlovák /még angolul sem beszélő/ sofőrrel vágtunk neki az útnak.
Mindenesetre másfél órás késéssel végre elindultunk az ellenkező irányba. Az elindulást követő első kanyarban rögtön a nyakunkba zúdult néhány deci hűtővíz, s itt már sejthettük hogy nem a legkellemesebb buszos kirándulás vár ránk. 2 óra kitérővel végre Pestet elhagyva 14 óra 15 perc körül már a jó irányba haladtunk. Ekkor már csak az lebegett elöttünk, hogy a Tesco parkolóban részvételi jegyeket osztó hölgy által említett "negyed hetes" kompot valahogy elérjük. Út közben egyre romlottak a buszon az állapotok, a klíma bár írtózatosan zörgött /éjszaka is!/ egyre kevésbé hűtött, egy kislány rosszul is lett, többször is hányt szegény. Bár a busz fel volt szerelve két darab kb. 15 éve gyártott tévékészülékkel, a sofőrök egyiket sem kapcsolták be, így a görög határt átlépve a fokozódó melegben egymás társaságát élvezhettük. Annál is inkább, mert a határt követően /nyilván érezve hogy késésben vagyunk/ a sofőrök egyre vakmerőbben vezetettek. Ahogy közeledtünk "a híd" felé tapasztalhattuk, hogy az Aeolus árlistájának 2. kiadásában álló "Az utazás során tapasztalt gépkocsivezetők állnak rendelkezésükre" kijelentés barokkos túlzás, hiszen kétszer is letértünk a helyes útról, ilyenkor a térképpel utazó útitársunk igazította jó irányba vezetőinket.
Miután 17 óra elmúlt, egyre fokozódott a feszültség és a sebesség is, hisz távolinak tűnt még Kilini. Végül nagy rohanás után 18 óra 10 percre begördült a buszunk a kikőtőbe, hogy ott érhessen minket az igazi hidegzuhany: a komp nem 18.15kor hanem 17.15kor indult és a szlovákok hátrahagyva a buszukat és bennünket elhajóztak azzal a komppal.
Ezt követően többször felhívtuk az önök irodáját, de csak egymásnak ellentmondó információkat kaptunk, a Kiliniben tengődő szlovák utaskísérőtől kezdve a 20 óra 15 perckor induló következő kompig rengeteg téves információ elhangzott /a későbbiekben csatolom a mobilhívásokat tartalmazó részletes híváslista másolatát/.Végül angol tudásunkat latba vetve /és megkérve a pesti irodát hogy tisztázza a szituációt a jegypénztárral/ átvettünk 46 kompjegyet a pénztárban, mely a 21 óra 15 perckor induló kompra szólt. Tehát 3 teljes órát álltunk idegeskedve a tűző napon a kikötői aszfalcsíkon!!! /Kíváncsi vagyok, ha nem tudtunk volna angolul, vagy nem lett volna nálunk mobiltelefon amivel az Önök irodáját hívtuk, hogy jutottunk volna a jegyeinkhez./ A komp kikötése után átszálltunk a várakozó buszok egyikébe és éjjeli 23 óra (!) után pár perccel végre el is foglalhattuk a szállásunkat, így gyakorlatilag a következő nap felét átaludtuk a fizikai és idegkimerültség miatt. Ehhez képest a névre szóló tájékoztatóban az alábbiakat olvashatjuk: "az autóbusz érkezése a nyaralóhelyre a délelőtti órákban van tervezve" továbbá "az elszállásolás 14 órakor kezdődik". Most akkor hogy is van ez???
A hazafelé úttal kevesebb probléma volt, bár mivel mi naívan itt is bedöltünk a tájékoztatóban szereplő "Érkezés Magyarországra a következő nap késő-délutáni, kora-esti órákban" szövegnek, így a 22 óra 05 perces fővárosba érkezést követően hajnali vonatozás várt ránk hazáig. A fenti útleírást követően kérem válaszoljanak arra, a tájékoztatókban ilyen szókapcsolatokkal mint: "utazás luxus légkodicionált buszokkal" vagy "tapasztalt sofőrökkel" miért tévesztik meg az utazásra befizetőket? Miért kivételeztek egyértelműen és szemtelenül az útra befizető szlovák utasokkal velünk szemben? /legrosszabb busz, a mi buszunk fordult vissza Tatabányára, stb./ Mivel kívánnak kárpótolni bennünket a fél nap elvesztése a borzasztó utazás és a rengeteg idegeskedés miatt?
Fenti levelemre legkésöbb 7 napon belül érdemi választ kérünk, ellenkező esetben panaszainkkal az illetékes hatóságok felé fordulunk.
Tisztelettel:...........................................
Remélem egyenlőre kis izelítőnek ez is jó az idei első buszos beszámolók közé.....
ANITA
| |